IOGT-NTO föreningar från Varberg och Hallsberg i topp när Musikleken 2013 avgjordes

IOGT-NTO-föreningarna Leon Gambetta i Varberg och Hallsbergs vapendelar i år första plats i den landsomfattande tävlingen Musikleken som gick avstapeln den 5 februari. Musikleken arrangeras varje år av studieförbundet NBV.Drygt 120 lag var anmälda till årets tävling och under en timme påtisdagskvällen funderade de deltagande lagen över en rad musikfrågor med alltifrån namn på textförfattare och kompositörer liksom namnet på olikainstrument.

Efter att tävlingsledningen gått igenom de olika svaren hade de bådalagen hamnat på exakt samma antal poäng och de delar således på första priset.Föreningarna får 5 000 kr vardera att arrangera ett kulturprogram för iföreningen.

Bland alla deltagande lag utlottades ett kulturrogram på 4000 kr ochdet gick till IOGT-NTO Norrbottens väl i Öjebyn.

Hela resultatlistan finns på www.nbv.se

Musiklekenarrangeras årligen av NBV, Nykterhetsrörelsens Bildningsverksamhet och riktarsig till föreningar inom NBVs medlemsorganisationer samt NBVsstudiecirkeldeltagare.

Merinformation:
Tävlingsledningen Johnny Boström 070-340 86 52