NBV Sydost: Dansworkshop i Eksjö med Nora och Theodor

NBV Sydost: Dansworkshop i Eksjö med Nora och Theodor

Fredagen den 22 december arrangerar Studieförbundet NBV och Teatertolvan en dansworkshop med Nora Thelander och Theodor Adolfsson. De har båda tidigare medverkat i Teatertolvans musikaler och går nu Balettakademins yrkesdansarutbildning i Stockholm.

Workshoppen är öppen för alla som är 13 år eller äldre och har danserfarenhet på medelnivå. Deltagarna kommer att få testa två olika dansstilar: modern dans och jazz. Efter workshopen håller Nora och Theodor en kort föreläsning om sin dansresa, som är öppen för alla. Då får också deltagarna visa upp en kort koreografi som de lärt sig under workshopen.

– Detta är en unik möjlighet att få en inblick i dansvärlden och lära nytt från två talangfulla dansare, säger Maria Jonsson, verksamhetsutvecklare för NBV Sydost.

Nora Thelander och Theodor Adolfsson kommer båda från Eksjö och har deltagit i musikaler vid Teatertolvan. De studerar nu på Balettakademins treåriga yrkesdansarutbildning.

Om Teatertolvan
Teatertolvan är en fri teaterförening som verkar för att främja kultur och mångfald. De har satt upp många uppskattade produktioner, bland annat Ghost, Ronja Rövardotter, Alice i Underlandet, Fame och Hairspray.

Det är gratis att delta i workshoppen men de som är intresserade behöver anmäla sig senast den 20 december till maria.jonsson@nbv.se eller 073-325 49 80.

Praktisk information:

Tider:
Workshop kl. 11.00 - 15.00
Föreläsning och dansuppvisning kl. 15.30 - 16.00
Plats: Spelverket, Blackboxen, Storegårdsgatan 1B, Eksjö

NBV är Sveriges äldsta studieförbund och bildades 1894. NBV är ett partipolitiskt obundet och religiöst neutralt studieförbund. Vi bedriver folkbildnings­verksamhet över hela Sverige med ett extra fokus på frågor som handlar om nykterhet, demokrati och föreningsliv.

Vår verksamhet bidrar till att människor fritt och frivilligt deltar i folkbildningsverksamhet som i sin tur stärker och utvecklar demokratin, och bidrar till det livslånga lärandet.

Vårt uppdrag kommer från våra medlemsorganisationer och verksamheten möjliggörs genom tusentals ideella cirkelledare med stöd från stat, kommun och landsting.