Biltokig ICA-handlare deltagare i Bilbyggarna

ICA-handlaren Thomas Bengtsson från Jönköping är den tredje deltagaren som följs i den kommande dokumentära TV-serien Bilbyggarna som beräknas ha premiär i TV4 Sport i vinter. Thomas som började med bygga om mopeder i tidigt ålder gick sedan över till att modifiera bilar som sedan dess är det absolut största intresset. Det är framförallt de amerikanska bilarna som intresserat honom, både att äga och att bygga om. När han tänker tillbaka så minns han inte ens hur många bilar han haft i sin ägo. Men i dagsläget har han över tio bilar i sina två garage. Sedan 90-talet har Hot Rods legat han varmt om hjärtat, och förra året köpte han en ny ögonsten en kopparfärgad Ford 32 Dearborn Deuce Convertible. Men hans familj har dock aldrig riktigt delat hans intresse för bilar, trots att hustrun följer med han ibland på bilutställningar runt om i landet. Ett tydligt tecken på det är att en av hans döttrar en gång skrev en sång om hur bilarna alltid kom i första hand.

• Motorsport

• tv4 sport
  • neat solution
  • motor
  • mediaproduktion
  • bilbyggarna

• Jönköping

Över 20-års erfarenhet av filmproduktion med stor multikompetens. Har de senaste 14-åren jobbat åt TV4 och är en helt självgående videoreporter och producent. Har helt ensam producerat en TV-serie i sex delar (Racers), två dokumentärer, samt nyhetsinslag och motorreportage för TV4. Men i oktober 2014 så startade jag upp Neat Solution AB, och tidigare samma sommar också motorsajten MOS – Motorblog of Sweden som är en av Sveriges populäraste motorbloggar med läsare i 45 länder. Jag erbjuder även mina kunder en utbildning inom social media, och hur man ska jobba för att hålla sina sidor levande och intressanta.

Mikael Liljeholm

Presskontakt VD och producent Mediaproduktion, reportage, in som utrikes 076-7776668