Dalafamilj deltagare i Bilbyggarna

Familjen Järudd från Säter i Dalarna är deltagare i den kommande dokumentära TV-serien Bilbyggarna på TV4 Sport. Det är pappan Benny Järudd med sonen Steven, dottern Nina, och brorsan Jimmy som jobbar på familjeföretaget i Säter.

Där pappa Bennys största passion är bilar, det stod klart väldigt tidigt då han redan som 14-åring började bygga om EPA-traktorer. Sonen Steven har gått samma fotspår som sin far och har precis fått klar ett extremt bilbygge som fick många att höja på ögonbrynen.

I dag så bygger företaget om och importerar bilar från USA på löpande band och dottern Nina har fullt sjå med att hålla ihop alla papper på kontoret. Medans brorsan Jimmy jobbar och sliter i verkstaden med Steven. Mamma Ingmarie kommer också förbi företaget ibland och har vid det här laget vant sig vid familjens passion för alla fordon genom åren.

Produktionsbolaget Neat Solution från Umeå har följt familjen under vår och sommar där några av deras egna bilbyggen nu fått komma ut ur garaget lagom till sommarsäsongens alla bilträffar i landet.

• Motorsport

• bilbyggarna
  • mediaproduktion
  • motor
  • motorblog of sweden
  • neat solution

Över 20-års erfarenhet av filmproduktion med stor multikompetens. Har de senaste 14-åren jobbat åt TV4 och är en helt självgående videoreporter och producent. Har helt ensam producerat en TV-serie i sex delar (Racers), två dokumentärer, samt nyhetsinslag och motorreportage för TV4. Men i oktober 2014 så startade jag upp Neat Solution AB, och tidigare samma sommar också motorsajten MOS – Motorblog of Sweden som är en av Sveriges populäraste motorbloggar med läsare i 45 länder. Jag erbjuder även mina kunder en utbildning inom social media, och hur man ska jobba för att hålla sina sidor levande och intressanta.

Mikael Liljeholm

Presskontakt VD och producent Mediaproduktion, reportage, in som utrikes 076-7776668