Årets student- och balkollektion presenteras i Nelly Flagship Store

Årets student- och balkollektion presenteras i Nelly Flagship Store

Några av årets viktigaste högtidsdagar närmar sig för studenter 2024. Nelly har lång tradition av att inspirera sina kunder med outfiten inför bal och student. I år är inget undantag när Nelly Flagship Store i Stockholm förvandlas till ett showroom för inspiration. Hela årets student- och balkollektion kommer att finnas i flaggskeppsbutiken för både provning och köp. Under april bjuder Nelly in till temakvällar där kunderna får en lyxig inspirationskväll med happenings.

”Kunderna som kommer på våra temakvällar får inte bara möjlighet att hitta sin drömklänning i årets fina kollektion, vi kommer att göra allt vad vi kan för att de ska få njuta en riktigt lyxig stund, med personliga styling- och makeup-tips, och tävlingar med exklusiva vinster! Förberedelserna och förväntningarna inför dessa stora dagar är nästan lika viktiga som själva tillfällena, att hitta rätt outfit är en stor del och vi vill göra det till en härlig kväll tillsammans med våra kunder.”, Helena Karlinder-Östlundh, VD på Nelly.

Kundevent med inspiration 9:e och 10:e april
Tisdag och onsdag vecka 15 klockan 17-19 välkomnar Nelly blivande studenter att besöka flaggskeppsbutiken på Drottninggatan i Stockholm för två kundevent med fokus på student och bal. Under dessa kvällar kan besökarna förvänta sig personlig hjälp att välja rätt klänning från årets kollektion, tips från makeup-artister på plats och exklusiva tävlingsvinster i samarbete med Nelly och deras partners, bland andra Muli Collection och Becksöndergaard.

”Vår Flagship Store är en möjlighet för oss att träffa och interagera med vårt community av kunder på ett nytt sätt än tidigare som ren e-handlare. Kundevents och aktiveringar som dessa är ett av våra syften och målsättningar för butiken och vi ser verkligen fram emot att fira student- och balyra med våra kunder i vår!”, Helena Karlinder-Östlundh, VD på Nelly.

Nelly bjuder en av sina följare med vänner på weekend i Stockholm med exklusivt event i Nelly Flagship Store och klänningar till student och bal
På Nellys Instagram har deras följare som tar studenten i år kunnat delta i en tävling som fick stor spridning. Tävlingen avslutades 28 februari och vinnaren tillsammans med tre vänner blir under mars bjudna på en weekend i Stockholm, med ett event i butiken exklusivt för sällskapet där de får personlig hjälp att prova ut sina student- och balklänningar. Klänningarna får de ta med sig hem efter eventet som en del av vinsten.

Kollektionen finns redan nu att se på www.nelly.com.
Hela student- och balkollektionen kommer att finnas i Nelly Flagship Store från mitten av mars.