Ludvig Anderberg ny CFO och Henrik Palmquist ny CTO hos Nelly

Ludvig Anderberg ny CFO och Henrik Palmquist ny CTO hos Nelly

Nelly stärker ledningsgruppen genom rekryteringen av Ludvig Anderberg som ny CFO och Henrik Palmquist som ny CTO.

Ludvig kommer närmast från Nilson Group, Skandinaviens ledande skokoncern, där han var CFO och bland annat ansvarig för affärsutvecklingsfunktionen. Ludvig har dessutom erfarenhet från modebranschen genom olika roller inom Lindex. Ludvig Anderberg tillträder under hösten 2015 och ersätter Joachim Modigh.

Henrik har tidigare arbetat både med e-handelslösningar och konsumenthandel. Närmast kommer Henrik från Capio och dessförinnan arbetade han under flera år på Bokia som IT chef och tillförordnad VD. Henrik tillträdde i augusti 2015.

Magnus Månsson, VD för Nelly, kommenterar: ”Vi är mycket glada över rekryteringarna av Ludvig Anderberg och Henrik Palmquist. Ludvigs gedigna finansiella bakgrund och erfarenhet inom modebranschen samt Henriks kompetens inom IT och konsumenthandel kommer hjälpa Nelly i arbetet med att nå vår vision, att bli nummer ett i Norden inom mode online. Samtidigt som vi välkomnar våra nya medarbetare vill jag även tacka Joachim Modigh för hans tid på Nelly och önska honom stort lycka till i framtiden.”