Nelly flagship store slår upp portarna på Drottninggatan i Stockholm under hösten 2023

Modeupplevelsen i fokus när Nelly öppnar flagship store i Stockholm

Modedestinationen och e-handlaren Nelly ska stärka sin onlinenärvaro och position med en fysisk flagship store. Butiken kommer att skapas som en inspirerande och interaktiv mötesplats för alla modeintresserade och slår upp portarna i centrala Stockholm under hösten.

”Vi har gjort en jätteresa med vårt sortiment och vårt egna varumärke, och är otroligt stolta över vårt kunderbjudande! Därför vill vi stärka vår relevans och närvaro på marknaden med en kompletterande mötesplats där våra kunder och alla som är intresserade av mode och trender kan möta Nelly och våra fantastiska produkter. Vi har ett starkt community av unga kvinnor Norden över som vi ser fram emot att träffa och inspirera på nya kreativa sätt med modeupplevelsen i centrum.”, säger Helena Karlinder-Östlundh, tillförordnad VD på Nelly.

Modeupplevelse med mervärde i centrum
Nelly har en stark position och hög varumärkesigenkänning efter nära 20 år som modedestination online. Med en fysisk flagship store är ambitionen att öka synligheten och mötena med kunden genom att erbjuda en upplevelse som sträcker sig längre än vad som är möjligt digitalt. Som kund kan man förvänta sig en modeupplevelse med mervärde, med stort fokus på ett attraktivt sortiment kombinerat med personlig rådgivning.

”En fysisk butik behöver vara mer än bara en butik: handla kan man göra enkelt på nätet – däremot kan man inte prova och känna på produkterna, få personliga stylingtips och hjälp från våra modeproffs, delta i events, skapa innehåll, och mycket mer. I vår flagship store kommer vi fokusera på att låta kunden verkligen känna upplevelsen av att kliva in i Nellys värld. E-handeln är fortsatt vår huvudsakliga affär – med en butik får vi ett fantastiskt komplement med ännu fler kreativa möjligheter att visa upp vårt varumärke och fördjupa relationen med våra kunder. Vi ser oändligt med möjligheter!”, Helena Karlinder-Östlundh, tillförordnad VD på Nelly.

Nellys flagship store slår upp portarna på Drottninggatan i Stockholm under hösten 2023.

Nelly erbjuder mode till unga kvinnor genom Nelly.com och till män genom NLYMAN. Nelly är en av de mest kända modedestinationerna på nätet bland unga människor i Norden och har räckvidd över hela Europa. Kärnan är det egna varumärket som kompletteras med en välvald portfölj av externa varumärken. Nelly har skapat ett starkt engagemang i sin målgrupp genom innovativ influencer-marknadsföring och digital försäljning. Nelly Group är noterat på Stockholmsbörsen.