Nelly.com lanserar ny exklusiv kollektion tillsammans med Fanny Lyckman

Nelly.com lanserar ny exklusiv kollektion tillsammans med Fanny Lyckman

Kollektionen Fanny Lyckman for Estradeur består av starka individualistiska plagg med tydliga inslag av 90-tal, sportig minimalism och nytrendig kombination av pop grunge. Kollektionen som har tagits fram av modebloggaren Fanny Lyckman i samarbete med Nelly.com lanseras i slutet på oktober 2013.

Till hösten fortsätter det lyckade samarbetet mellan Nelly.com och den internationellt kända modebloggaren Fanny Lyckman. Precis som den tidigare kollektionen är höstens samarbete tydligt präglat av Fannys originella, likaväl hyllade personliga stil. Kollektionen som går under namnet Fanny Lyckman for Estradeur AW/XIII består av ett 20-tal plagg med tillhörande komplement i form av skor, underkläder och accessoarer. De starkt individualistiska produkterna som är inspirerade av  90-tal, det sportiga streetmodet och pop grunge sätter prägel på helheten.

Till nyckelplaggen hör den vita bikerjacka i Scuba fabric samt den holografiskt mönstrade bomberjackan med tillhörande byxa. Inslag av hiphopkultur blandas med det i övrigt sobra uttrycket och ramar in stilen. Genom kaxiga front prints finns ett genomgående tema av fraser som ”Trill”.

– Att få göra ytterligare en kollektion tillsammans med Nelly.com känns smickrande och kul. Det har varit väldigt inspirerande att få arbeta så tätt tillsammans med Nelly.com’s designteam och jag är väldigt nöjd med slutresultatet, säger Fanny Lyckman.

Kollektionen kommer att säljas exklusivt på Nelly.com från och med slutet av oktober 2013. Prisramen ligger på en nivå som gör plaggen tillgänglig för alla, från 99kr upp till 995kr

För ytterligare information, besök cdongroup.com, eller kontakta:
Richard Woodbridge, Operativ chef & Marknadschef, Nelly.com
E-post: richard.woodbridge@nelly.com
Telefon: +46 700 80 76 40

För utlåning av plagg, kontakta:
Patriksson Communication
Anna Morén
Telefon: + 46 708 72 20 47
E-post: anna.moren@patrikssonpr.com

Nelly.com är idag en ledande aktör inom mode på nätet för mode- och skönhetsmedvetna killar och tjejer mellan 18 och 35 år. Nelly inspirerar med nyheter varje dag från några av våra  850 olika varumärken inom kategorier som kläder, skor, underkläder, badkläder, skönhetsprodukter, accessoarer och sportkläder. På nelly.com hittar du upp till 300 nya plagg varje dag och det är alltifrån internationellt välkända modehus till Nellys egna unika varumärken såsom bl.a. NLY Trend och NLY Shoes, Wonderland, Issue 1.3 och Estradeur. Nelly.com är en del av e-handelskoncernen CDON Group, ordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.com, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com och Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.com). Under 2012 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. CDON Group är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista under kortnamnet CDON.