Nelly.com lanserar ny internetbutik

Nelly.com lanserar ny internetbutik

Nelly.com, nordens ledande butik för mode och skönhet på nätet, avtäckte idag sin nyutvecklade internetbutik. Den nya butiken har fått ett nytt uppdaterat utseende och är förbättrad på mer än 50 olika punkter.

Främst bland de nya funktionerna är en sökmotor som låter kunderna söka och finna kläder på ett helt nytt och intuitivt sätt. Det vanliga bland modebutiker på internet är att besökarna väljer en typ av plagg och en storlek för att därefter bläddra sig igenom ett sortiment som till stora delar är ointressant. På Nelly.com beskriver kunden i fritext vad hon söker.

Nelly.com lanserar samtidigt en helt ny inspirationsavdelning med aktuella trender, looks och kändislooks där besökarna kan hålla sig uppdaterade om de senaste trenderna. Det går nu också att köpa en hel "look" komplett med kläder, skor, accessoarer och smink genom ett enda klick.

Andra stora förändringar är att produktlistorna enkelt kan filtrera fram ett helt personligt urval baserat på modell, varumärke, storlek och även kläder i en viss färg, något som hjälper kunderna att snabbt få överblick bland Nellys mer än 12 500 olika plagg. Dessutom har produktsidorna fått ett nytt utseende och innehåller nu smarta funktioner som gör det möjligt att vrida på skor i 360 grader, superzoom som tydligt visar alla detaljer och filmer där modeller bär plaggen så att de syns i rörelse och från fler vinklar.

Peter Rosvall, VD för Nelly.com, kommenterar:
"När vi frågade Nelly.coms besökare hur de vill att den ultimata modebutiken på nätet ska fungera, var svaret att de vill ha en butik med gigantiskt utbud där det är enkelt att hitta de mest trendiga varorna för deras personliga smak och stil. Vi tror oss ha lyckats med precis det."

"Vi har gjort förbättringar överallt, både i utseendet, funktionaliteten och utbudet. Vi har tittat på vad som är bra i en fysisk butik och försökt återskapa det, samtidigt har vi tittat på vilka fördelar en internetbutik kan ge och tagit med oss det. Vårt mål i nya Nelly.com är att ge besökarna det bästa från båda världar."

För mer information, besök Nelly.com, eller kontakta
Peter Rosvall, VD Nelly.com
Tfn: +46 (0)700-80 75 02