Nelly presenterar Selected By och inspirerar till sommarens festlooks i samarbete med fyra välkända influencerprofiler

Med Selected By tar Nelly hjälp av profilerna Aisha Potter, Alice Stenlöf, Joanna Pincerato och Hanna-Martine Baller och inspirerar med de bästa festlooksen för hela sommaren. Tillsammans med Nellys designteam har mode- och lifestyleprofilerna valt ut sina favoritlooks inom den trend de älskar mest för säsongen och paketerat varsin kollektion av ”selects”.

”Aisha, Alice, Joanna och Hanna-Martine är verkligen the right fit för vårt varumärke. De är starka, positiva och glada unga kvinnor - precis så som vi vill att vår kund också ska känna sig. Det som är så roligt med Selected By är att vi kan nå många olika unga kvinnor, eftersom profilernas följarbas och kanaler skiljer sig.” säger Nina Ghazanfari, Influencer Markering Manager på Nelly.

Bred inspiration från fyra starka trender för säsongen
I vår och sommar vill fashionistan ha allt från inspiration från 70-talet, till det enkla och jordnära. Neonfärger och print säger hon också Yes please till. Längtan efter festen är stor och partytrenderna sträcker sig från starka färger till lugna mönster och ljuva blommor. Matchande sets, mönster, volanger och cut-outs kommer vi att se mycket av i festgarderoberna.

I Selected By representerar fyra välkända profiler varsin av säsongens starka trender: 70’s Vibes, Earth Queen, Let’s Rave och Romantic Western. Med fyra helt olika trender och profiler, vill Nelly att initiativet blir en inspirationskälla till unga kvinnor med olika smak och stil.

”Det är fyra vitt skilda trender, men vilken du än fastnar för är det helt rätt! Vår ambition är att visa en mångfald i stil för att så många som möjligt ska hitta looks de älskar!”, säger Madeleine von Schedvin, Design Manager på Nelly.

Ett samarbete med fyra mode- och lifestyleprofiler
Tillsammans med Nellys designteam har influencerprofilerna Aisha Potter, Alice Stenlöf, Joanna Pincerato och Hanna-Martine Baller deltagit i den kreativa processen och paketerat sina favoritlooks inom den trend de älskar mest för säsongen till varsin kollektion av ”selects”. Profilerna har en stark följarbas inom mode och lifestyle på sociala medier som Instagram, TikTok och Youtube.

”Från första workshopen med produkter till den färdiga paketeringen: hela processen har varit så inspirerande. Jag känner mig verkligen så bomb i mina selects och jag hoppas att mina följare också kommer att älska dem!”, säger Joanna Pincerato.

Selected By släpps på www.Nelly.com måndag den 9 maj.

Nelly erbjuder mode till unga kvinnor genom Nelly.com och till män genom NLYMAN. Nelly är en av de mest kända modedestinationerna på nätet bland unga människor i Norden och har räckvidd över hela Europa. Kärnan är det egna varumärket som kompletteras med en välvald portfölj av externa varumärken. Nelly har skapat ett starkt engagemang i sin målgrupp genom innovativ influencer-marknadsföring och digital försäljning. Nelly Group är noterat på Stockholmsbörsen.