NLY MAN X DR DENIM

NLY MAN X DR DENIM

NLY MAN & Dr Denim släpper gemensam kollektion tillsammans i nytt samarbete. Kollektionen kännetecknas av ett unikt print och innehåller en t-shirt, en longsleeve och ett par jeans. NLY MAN X DR DENIM kommer att finnas exklusivt på www.nlyman.com och släpps under fredagen den 23 september.

”Ikoniska Dr Denim är ett uppskattat brand i vår varumärkesportfölj och vi har länge snackat om möjligheterna till ett collab. Det är verkligen roligt att vi äntligen kan presentera NLY MAN X Dr Denim för våra kunder!”, säger Niclas Brage Joxelius som jobbar med Brand & Content på NLY MAN.

Stark lineup när NLY MAN X DR DENIM firas i Göteborg 23 september
23 september firas samarbetet tillsammans med influencers och kunder på Zamenhof i Göteborg. Huvudartist under kvällen är Reyn som genom en blandning av rap, rnb och pop framför texter som berör. Warm up står rnb-artisten och modellen Hugo Jimenez för.

Från klockan 18:30 öppnar eventet för alla över 18 år som vill delta i firandet, så länge plats finns.

OM NLY MAN

NLYMAN.COM är en modedestination för den yngre mannen och erbjuder kläder, skor och accessoarer från dom mest populära varumärkena, för alla tillfällen i livet.

OM DR DENIM
Det Göteborgsbaserade jeansvarumärket Dr Denim har sedan 2004 sparkat uppåt på den internationella modescenen. Med ena foten Göteborg, och den andra ute i världen, har Dr Denim blivit ett självklart namn hos kunder som gjort denim & good times till en livsstil.

Nelly erbjuder mode till unga kvinnor genom Nelly.com och till män genom NLYMAN. Nelly är en av de mest kända modedestinationerna på nätet bland unga människor i Norden och har räckvidd över hela Europa. Kärnan är det egna varumärket som kompletteras med en välvald portfölj av externa varumärken. Nelly har skapat ett starkt engagemang i sin målgrupp genom innovativ influencer-marknadsföring och digital försäljning. Nelly Group är noterat på Stockholmsbörsen.