Qliro Group och Nelly nominerade till ”Årets Innovatör”

Qliro Group och Nelly nominerade till ”Årets Innovatör”

Varje år uppmärksammar Universum företag som sticker ut från mängden genom sitt engagemang och sin kunskap inom employer branding mot studenter och Young Professionals. Universum nominerar nu både Qliro Group och Nelly till Årets Innovatör inom Employer Branding 2016.

Universums motivering, Qliro Group: ”Detta företag har under många år arbetat med frågorna och visat starka och uppåtgående resultat i ekonom- och systemvetaregrupperna. Företaget är en spännande koncern som rymmer många möjligheter för de unga talangerna och man ligger i framkant då det gäller e-handel och den senaste tekniken. Vidare har företaget en kultur som visar på innovation vilket också präglar företagets arbete med employer branding. Det finns ett stort engagemang för frågorna internt och vi upplever att dessa är väl förankrade i ledningen. Vi är därför övertygade om att detta företag har framtiden för sig som attraktiv arbetsgivare.”

Motivering, Nelly: ”Detta företag har rivstartat arbetet kring employer branding frågorna och har på kort tid fått ett starkt internt engagemang för frågorna. Företaget lägger stor vikt vid att visa de många möjligheter som finns för unga talanger inom företaget och hur man kan utvecklas genom olika typer av karriärer. Vi tror att detta företag har framtiden för sig då det är mellanstort, snabbrörligt, arbetar med den senaste tekniken och har spännande produkter.”

Paul Fischbein, VD och koncernchef för Qliro Group, kommenterar: ”Qliro Group utvecklas ständigt och vi har hela värdekedjan för ett e-handelsföretag representerad inom vår egen organisation. Gruppen kan därför erbjuda talanger en stor bredd inom bolag i olika faser, från startups till börsbolag. Vi vill även gärna ge ansvar tidigt och anstränger oss för att identifiera och lyfta fram medarbetare och prestationer som utvecklar vår organisation, och det är jätteroligt att detta arbete uppmärksammas.”

Qliro Group, och dess dotterbolag CDON, Nelly, Tretti, Lekmer, Gymgrossisten och Qliro, söker löpande personer som stimuleras av en miljö där de uppmuntras att ta egna initiativ och där de tidigt får mycket eget ansvar. Rekrytering sker inom ett stort antal verksamhetsområden – från inköp och marknad till tech, logistik eller ekonomi. Rekrytering sker löpande och nya tjänster annonseras på www.qlirogroup.com under fliken Karriär.