Rebecca Stella for Nelly.com

Rebecca Stella for Nelly.com

I mitten av november 2013 släpper bloggaren och designern Rebecca Stella sin fjärde kollektion för Nelly.com. Kollektionen kommer att finnas till försäljning i begränsad upplaga och exklusivt på Nelly.com.

Rebecca Stella har tagit fram en kollektion med nyårsfokus som består av tio festplagg. Kollektionen innehåller paljettklänningar i olika längder och färger, partytoppar, en pälsjacka samt en byxa med skinndetaljer. Rebeccas absoluta favoritplagg ur kollektionen är en grön paljettklänning med bar rygg som heter ”WIN”.

”Jag jobbar på en stor vårkollektion för Nelly.com, min största hittills. Men eftersom att jag älskar glitter och glamour kunde jag inte låta bli att även göra en mindre kollektion med fokus på nyår. Det är en riktig Rebecca Stella-kollektion med paljetter, bara ryggar och sensuella plagg”, säger Rebecca.

Nelly.com samarbetar med ett fåtal utvalda gästdesigners varje år. Rebecca  Stella  Simonsson  har tagit fram kollektioner tillsammans med Nelly.com sedan hösten 2011, senast våren 2013 då temat var spets och vår.

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.COM, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com, Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.se). Under 2012 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. CDON Group är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista under kortnamnet CDON.