Enkel väg från frö till skörd med minipluggbrätte

Pluggbrätten sparar tid, utrymme och hjälper dig att driva upp kraftiga pluggplantor med friska rötter. Med det nya minipluggbrättet från Nelson Garden kan även odlaren med den lite mindre odlingen ta del av pluggbrättets alla fördelar!

Förodlingsprodukter som ska bespara arbete och ge ett gott resultat är ofta anpassade för professionella odlare med behov av många plantor. Minipluggbrättet från Nelson Garden har dessa fördelar men i ett format som passar hobbyodlaren.

I varje brätte finns 14 celler. Dessa kan du fylla med odlingspluggar eller jord för att driva upp dina egna plantor. Tre minipluggbrätten passar perfekt i odlingstråget och kan enkelt bäras med ut i trädgården. På minimal yta kan du driva upp 42 plantor – mer än tillräckligt för många odlarvänner. Genom att ha dessa plantor fördelade i tre mindre brätten blir det dessutom enklare att odla olika sorter med olika utvecklingstid.

En odlingsplugg för enkel frösådd – oavsett om du odlar i jord eller vatten

Med odlingspluggar som passar minipluggbrättets celler blir det ännu enklare att starta din frösådd inomhus eftersom du slipper dra fram jordsäcken. När det väl blir dags att skola om dina småplantor, har du perfekta små pluggplantor som är lätta att hantera.

Odlingspluggarna av kokosfiber och torv är en bidragande orsak till att det fungerar så bra att odla i den hydroponiska odlingen Harvy, och givetvis kan dessa fördelar nyttjas även vid odling i jord! Den luftiga och fukthållande strukturen gör det nämligen enkelt att hålla optimala förhållanden för att dina fröer ska gro och utveckla ett fint rotsystem.

Kombinera som du vill

För dig som redan har ett passande odlingstråg och minidrivhus finns det lösa pluggbrätten som kan fyllas på med jord eller odlingspluggar. Du som behöver någonting som fångar upp spillvatten och håller kvar fukten i sådden kan välja en paketlösning med odlingstråg och ett genomskinligt lock.

Odlingsplugg 14 st. Ca pris: 49,90 SEK
Minipluggbrätte, 3-pack Ca pris: Ca pris: 39,90 SEK
Minipluggbrätten i odlingstråg Ca pris: 129,00 SEK
Minipluggbrätten i odlingstråg med lock Ca pris: 199,00 SEK

Pluggar för förodling av små och medelstora fröer. Gör omplanteringen enkel. Av komposterbar kokosfiber, torv och näring. Tillsätt vatten och egna fröer. Kan även användas i hydroponisk odling.

Små pluggbrätten med 14 celler för jord eller odlingspluggar. Förenklar sådd, förodling och omplantering. Placera på bricka eller i tråg, täck med plastfolie eller lock. Av polystyren (PS).

Odlingstråg och minipluggbrätten för jord eller odlingspluggar. Förenklar sådd, förodling och omplantering. Tråg av polypropen (PP), brätten av polystyren (PS). 14 odlingspluggar av komposterbar kokosfiber, torv och näring ingår.

Odlingstråg med lock och minipluggbrätten för jord eller odlingspluggar. Förenklar sådd, förodling och omplantering. Tråg och lock av polypropen (PP), brätten av polystyren (PS). 14 odlingspluggar av komposterbar kokosfiber, torv och näring ingår.

År 1933 såddes det första fröet till det som idag är Nelson Garden AB. Sortimentet omfattar produktområdena frö, lök och det mesta som hör trädgården till. Nelson Garden AB med sitt huvudkontor i småländska Tingsryd är en av marknadens ledande aktörer inom området.