Produktnyheter 2021 från Nelson Garden

När du förodlar…

Odlingstråg Solid finns i olika storlekar och passar bra att ställa under minipluggbrätten och småkrukor. Eller varför inte ha det som underlägg när du planterar om? Trågen är tillverkade av återvunnen plast och är stabila och tåliga för att kunna hålla i många år.

Rootmaster är en klassiker som nu blir ännu lite bättre när vi byter ut bottentråget till återvunnen plast. Minidrivhuset är en favorit bland odlarvänner som vill driva upp kraftiga småplantor med friska rotsystem. De djupa cellerna med luftbeskärningsfunktion ger fina rötter och bevattningsbanden hjälper till att hålla sådden lagom fuktig hela tiden.

Gör ditt framtida jag en tjänst och märk upp dina sådder. Sticketiketterna av bambu är obehandlade men naturligt vattenavstötande, vilket gör att texten sitter kvar även efter en hel sommar i odlingen. Tips! Skriv med blyerts och sudda, eller slipa lätt, för att kunna använda etiketterna om och om igen.

För din trädgård…

Ge dina klättrande växter ett stöd i livet
Klätterväxter med hängen (t.ex. ärtväxter) behöver någonting att gripa tag i, som en spaljé eller snören. Jutenätet är nedbrytbart och i slutet av säsongen går det att lägga både nät och plantor på komposten

Plantera ett träd för planeten
Ett träd höjer inte bara trivselfaktorn för dig, det gynnar även den biologiska mångfalden i din trädgård och bidrar till att försörja planeten med syre.
Skydda rotsystemet, bevara fukten och håll ytan runt ditt nyplanterade träd ogräsfritt med en matta av kokosfiber.

Skydda dina händer…

Chansen är stor att du känner igen dessa mönster från klänningar och tapeter som fanns i butik på 60-talet! Vackra mönster från illustratören Gunnel Ginsburg har fått ett nytt liv på våra trädgårdshandskar.

Läs mer om produkterna i bifogad PDF.

För ytterligare information och frågor om varuprover kontakta: Lovisa Back, Nelson Garden AB, mobil +46 73 125 12 22. lovisa.back@nelsongarden.com

År 1933 såddes det första fröet till det som idag är Nelson Garden. Förutom fröer omfattar sortimentet även lök, förodlingsprodukter, hydroponik, växtvård, fågelmat, gräs och det mesta som hör odling till. Nelson Garden erbjuder kunskap och produkter som gör att fler kan odla mer – året runt, ute som inne.