Ny Country Manager for Splay One hentet fra egne rækker

Jacob Gallaus overtager som ny Country Manager for branded content selskabet Splay One i Danmark efter Adrian Langer, der fratræder 1. august 2019.

Splay One blev formet i juni 2018, da Splay Networks og Nice One slog sig sammen for at styrke positionen og bygge nordens ledende selskab indenfor branded content. I Danmark er det nye selskab nu godt etableret med en stærk position i markedet, og nuværende Country Manager, Adrian Langer, har valgt at forlade sin stilling.

Adrian Langer startede Splay Networks i Danmark i en alder af 24 år i 2014 og har gennem de sidste fem år taget Splay fra et lille kontor til et fuldt skaleret underholdningshus, der for alvor har fået sat først influencer-marketing og sidenhen branded entertainment på dagsordenen gennem fusionen med produktionsselskabet Nice One. Det har skabt massiv vækst for både virksomheden og hele markedet. I dag er der cirka 30 medarbejdere i huset i København.

”De fem år som chef for Splay og Splay One har været fantastiske. Jeg har haft det privilegie, at jeg har kunnet sætte det hold, der har været afgørende for den dominerende position, vi har i dag. Vi er gået fra en ægte start-up-virksomhed til i dag at være et veletableret bureau, der er genrejst ovenpå en tidskrævende fusion. Kombinationen af kompetencer i det nye selskab Splay One er fantastisk og potentialet er enormt. Samtidig er det også åbenbart, at jeg begyndte min karriere i Splay som ganske ung og føler, at tiden er kommet til, at jeg skal prøve mig med nye udfordringer. Da selskabet kan afleveres videre i topform ovenpå fusionen, har jeg besluttet, at jeg trækker mig fra stillingen hos Splay One og lader andre gode kræfter løfte successen videre. Jacob er en fantastisk afløser, da han har et indgående kendskab til vores produkter og markedet. Jacob er samtidig en dygtig leder, og jeg har fuld tiltro til, at Splay One er i trygge hænder.” siger Adrian Langer.

Jacob Gallaus, der overtager fra Adrian, startede i Splay i 2014 som Head of Sales og er for nærværende Chief Commercialf Officer for Splay One Danmark

"Det er en speciel dag for mig. Jeg er utrolig stolt over, at man har peget på mig som Adrians afløser. Splay One er en fantastisk virksomhed med et kæmpe potentiale. Vi har altid forsøgt at udfordre det digitale indholdsmarked, og det skal vi forsætte med. Sammenlægningen mellem Splay og Nice One sidst sommer har stillet Splay One i en unik position, hvor vi favner alle led i værdikæden inden for branded underholdning. Jeg tror enormt meget på vores produkt, de influenter vi arbejder med, men mest af alt de mennesker, der arbejder i Splay One. Sammen skal vi være de bedste indenfor digital underholdning. Vi skal udvikle underholdning, hvor vi sætter seeren i førersæde og ikke går på kompromis med indholdet." Siger Jacob Gallaus.

”Splay One kommer til at savne en utrolig kollega og en sand pioner. Adrian har drevet udviklingen af et nyt digitalt medie-landskab indenfor Influencer Marketing og Branded Entertainment, og jeg vil takke ham for hans indsats for selskabet. Jacob Gallaus, Splay One Danmarks, Chief Commercial Officer, har også en stor del af æren for at bygge det fantastiske team, vi har i København. Derfor er Jacob en naturlig afløser, og jeg er tryg på at han vil løfte selskabet til nye højder, siger Victor Ljungberg, Group CEO.

Splay One har i dag 115 ansatte i Norden og er en del af NENT Studios indenfor NENT Group, som totalt tæller 32 produktionsselskab i 17 land.

About Nordic Entertainment Group:

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group) is the Nordic region’s leading entertainment provider. We entertain millions of people every day with our streaming services, TV channels and radio stations, and our production companies create content that is experienced around the world. We make life more entertaining by telling stories, touching lives and expanding worlds – from live sports, movies and series to music and original shows. Headquartered in Stockholm, NENT Group is listed on Nasdaq Stockholm (‘NENT A’ and ‘NENT B’).

Our studio business, NENT Studios, is behind acclaimed works in multiple genres ranging from factual, documentary and reality to game shows, lifestyle and drama. A total of 32 different companies in 17 countries make up the studios division. The local presence means that we work with some of the most talented and creative people in each of our markets. This content is then available on our own channels and platforms, and also sold to other entertainment providers in over 240 territories worldwide.