Prisbelönt färgklick till köket – Nespresso lanserar nya maskinen Inissia

Prisbelönt färgklick till köket – Nespresso lanserar nya maskinen Inissia

Nespresso lanserar vårens färgklick – maskinen Inissia, en färgfest för ögat som enkelt serverar kaffe av högsta kvalitet. Inissia är dessutom prisbelönt i designtävlingen Red Dot Prize Award. Med sin nätta storlek passar Inissia in i såväl det lilla köket som hos den som gillar färgstarka inredningsdetaljer.

Inissia har en enkel, snygg design och kommer i en rad olika lekfulla färger. Med lätthet serverar den kaffe av perfekt temperatur och garanterar därmed fulländade upplevelser av samtliga Grand Crus från Nespresso, om och om igen.

Inissia är ett färgglatt komplement till vårt befintliga utbud med maskiner. Vi arbetar för att alla ska kunna hitta en maskin som passar dem och med Inissia tror vi att likväl ungdomar som de med ett litet kök kan hitta en kaffemaskin som passar dem, säger Andréanne Silén, Country Business Manager, Nespresso Sverige.

Med en Inissia kan det inte gå fel, koppstorlekarna är förprogrammerade och den 0,7 l stora vattenbehållaren gör att den kräver mycket lite omtanke. Det är bara att ladda maskinen med sin favorit Grand Cru och sedan med endast ett knapptryck avnjuta sin kaffe.

Inissia är som samtliga maskiner från Nespresso producerad i högkvalitativa material och är dessutom märkt med kategorisering A i energiklass.

Inissia kommer i färgerna svart, vitt, rött och grått. Under våren kommer den även finnas som limited edition med färgerna Blue Sky och Summer sun. Rekommenderat pris är 899 kr. och maskinen finns tillgänglig i Nespresso Boutiques i Sverige, online på www.nespresso.com, via telefon 0200-456 600 samt via utvalda återförsäljare.

För bilder och produktinformation, vänligen kontakta:
Nina Brogård, Wenderfalck, nina@wenderfalck.com, Tel. + 46 76 20 64 777

För ytterligare information om Nespresso, vänligen kontakta:
Andréanne Silén, Country Business Manager, andreanne.silen@nespresso.com, Tel: +46 8-506 673 00

Återvinning av Nespresso-kapslar
I Sverige har Nespresso ett specialavtal med Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI) som tillhandahåller cirka 5 800 återvinningsstationer runt om i landet. Förbrukade Nespresso-kapslar återvinns i behållare för metallförpackningar eller i liknande insamlingsbehållare för metallförpackningar som finns i många fastigheter.

Nestlé Nespresso SA är pionjär och den ledande globala aktören på marknaden för premiumportionerat kaffe av högsta kvalitet. Nespresso med huvudkontor i Lausanne, Schweiz, finns i mer än 60 länder och har över 9 500 anställda. I 2013 hade Nespresso fler än 320 egna, exklusiva butiker i nyckelstäder världen över. För mer information, vänligen se www.nespresso.com

Ossian Kjellström

Presskontakt Adviser, Story Relations +46 73 742 74 41

Linda Fazekas

Presskontakt Nordic Marketing Manager 0703032043

Nespresso grundat 1986 erbjuder kaffe av högsta kvalitet samt stiliga och användarvänliga kaffemaskiner.

Nespresso grundat 1986 erbjuder snygga och användarvänliga kaffemaskiner som passar alla önskemål när det gäller kaffe. Beroende på modell så erbjuds allt från vanlig kopp kaffe, Espresso eller kaffe med färsk mjölk såsom t.ex. Cappuccino eller Latte.

Nespresso väljer endast de bästa kaffebönorna från världens bästa skördar, så kallat ”gourmetkaffe” som uppvisar en hög nivå av aromatisk förfining. Dessa utvalda kaffebönor utgör 1-2 % av världens totala kaffeproduktion.

Det färskmalda kaffet är inpackat i aluminiumkapslar som är återvinningsbara genom det svenska systemet med ca 5 800 stationer i hela Sverige. Lämna kapslarna som de är till metallåtervinning d.v.s. kaffet behöver inte separeras från kapseln.

Nespresso-kaffe kan enkelt köpas via:
• Nespresso Club på 0200 456 600
• www.nespresso.com
• Nespresso Boutique i Stockholm, Göteborg och Malmö
• Mobila Nespresso-applikationer för iPhone, Android och BlackBerry.