Resorb Sport inspirerar till vinterträning med Terese Alvén

Resorb Sport inspirerar till vinterträning med Terese Alvén

Nu uppgraderar Resorb Sport kampanjen ResorbSpots till en vinterversion. I ett samarbete med träningsexperten och bloggaren Terese Alvén sätter Resorb fokus på att, tillsammans med svenska folket, fortsätta bygga Sveriges största utomhusgym – ResorbSpots.

– Nu är det högsäsong för vintersport och vi vill uppmuntra alla att dela med sig av sina bästa platser för vinterträning på Instagram. Var med och inspirera så många som möjligt att resa sig ur soffan och ge sig ut i längdspåret, i pisten eller kanske snöra på skridskorna. Alla filmer eller bilder taggade med #resorbspots samlas på kampanjsajten resorbspots.com, där man kan inspireras av träningstips från hela landet, säger Maria Roeck Hansen, Senior Brand Manager på Nestlé Health Science.

Samarbete med träningsprofilen Terese Alvén

Träningsexperten och författaren Terese Alvén driver den populära bloggen sparkibaken.se. Terese är ResorbSpots träningscoach och kommer att inspirera med egna spots på Instagram, dela med sig av träningstips på Resorbs facebooksida samt uppmuntra sina läsare att vara med och dela med sig av sina bästa platser för vinterträning utomhus under kampanjperioden.

– Som tvåbarnsmamma har jag lärt mig uppskatta all träning som går att göra med den egna kroppen var jag än befinner mig. Det är enkelt att träna, bara man ser vilka möjligheter som finns runt omkring en. Som coach för ResorbSpots vill jag inspirera till mer motion i vardagen, särskilt under vintertid då många ofta väljer att stanna hemma på soffan istället för att träna. Jag hoppas att så många som möjligt vill vara med och bidra med sina bästa platser för vinterträning på Instagram, säger Terese Alvén.

Tävlingar kopplade till kampanjen

Den 20 mars utses den vinnande bilden eller filmen som får ett presentkort på 8 000 kr hos SkiStar, träningsskor från Merrell och tio förpackningar Resorb Sport. Varje fredag fram till dess, med start den 20 februari, utses veckans bästa spot som vinner skor från Merrell och tio förpackningar Resorb Sport. Kampanjen pågår mellan vecka 8 och vecka 12.

Läs mer på www.resorbspots.com.

Har du frågor kring detta är du välkommen att kontakta:

Maria Roeck Hansen, ‎Senior Brand Manager Nordic, Nestlé Health Science
E-post: maria.roeckhansen@se.nestle.com

Marie Louise Elmgren, Informationschef Nestlé Sverige AB
Tel: 042-19 91 27, Mobil: 070-340 92 85
E-post: marielouise.elmgren@se.nestle.com

För produktprover av Resorb Sport, kontakta:

Elin Christofferson, Prat PR

E-post: elin.christoffersson@prat.se

Pressbilder finns i vårt pressrum: www.mynewsdesk.com/se/nestle-nordic
Läs mer på kampanjsajten: www.resorbspots.com

Bild på Terese Alvén: Fotograf Jane Haglund.

Om Nestlé

Nestlé med huvudkontor i Vevey, Schweiz grundades 1866 och är världens största företag med inriktning på mat, nutrition och välbefinnande. Företaget har runt 300 000 anställda i 194 länder. Varje år satsar Nestlé ca 10 miljarder kronor på forskning och utveckling med hjälp av hundratals forskare från olika länder. Under många år har Nestlé Nutrition Institute bidragit till utvecklingen inom nutrition, bland annat genom att dela ut stipendier till unga forskare. Nestlé Nutrition Institute har gett ut fler än 3000 nutritionspublikationer för att sprida kunskap och därigenom förbättra livskvaliteten för människor världen över. För forskningsbaserade kunskaper kring nutrition, besök www.nestlenutrition-institute.org.