Expertchatt om sex och relationer

På onsdag (10/6) klockan 15.00 medverkar Josefine Rössberger, läkare på Sahlgrenska Universitetssjukhuset, i Netdoktors Expertchatt. Under 45 minuter ges medlemmar och besökare chansen att få svar på sina frågor inom området sex och relationer.

Unga struntar i preventivmedel
Klamydia, som är den vanligaste könssjukdomen i Sverige, fortsätter att öka men trots detta använder allt färre unga preventivmedel. Något Netdoktors expert, Josefine Rössberger delvis tror beror på en förändrad syn på könssjukdomar.

- Jag tror att unga i dag är betydligt öppnare än vad de var för bara ett par år sedan. Det räcker med att man går tillbaka drygt fem år i tiden, då tyckte nog många att det var pinsamt att ha smittats av en könssjukdom men idag är det så pass vanligt så det är ingen stor grej. Nu är man nog mer orolig över att bli med barn, berättar Rössberger i en intervju till Netdoktor.

Nu kan Netdoktors besökare få svar på sina frågor kring sex och relationer. Det kan vara allt från vilka symtom som uppstår vid olika könssjukdomar till hur man ska tackla eventuella sex- eller relationsproblem. Josefine Rössberger finns till förfogande och delar med sig av sina kunskaper på onsdag den 10 juni i Netdoktors Expertchatt.

För de som inte har möjlighet att delta i chatten i realtid, finns det möjlighet att skicka in frågor i förväg. Hela chatten kommer sedan att publiceras på Netdoktor för att alla som besöker hemsidan i framtiden kan ta del av innehållet.

* Expertchatt om Sex och relationer
* Intervju med Josefine Rössberger om könssjukdomar

För mer information, kontakta: Ann-Charlotte Beckman, VD Netdoktor.se Telefon: 08-545 158 71, mobil: 070-954 78 60, e-post: anbe@netdoktor.se

Mötesplatsen Netdoktor Sex och relationer har ca 15 000 besök per månad varav ca 3 500 aktiva medlemmar som interagerar i forum och bloggar.
Bakom står ett redaktionellt team av Sveriges ledande läkare, journalister och webbutvecklare som besvarar medlemmarnas frågor och erbjuder hälsonyheter, fakta, information och hjälp genom artiklar. Mötesplatsen är sponsrad av läkemedelsföretaget Sanofi Pasteur MSD. Det redaktionella materialet är under oberoende kontroll av Netdoktor och dess medicinska experter. Netdoktor.se är Sveriges ledande hälsoportal med ca 500 000 besök per månad.

• sexpartners
  • sex