Nyhetsbrev juni

Här kommer den sista nyhetsleveransen från oss innan datorn slår igen och semestern kickar in.

Ny styrelseordförande
Vid årstämman utsågs Erik Hallberg till styrelseledamot och ordförande för Blink Services AB. Erik Hallberg har en lång bakgrund inom telekom och IT. Han var en av grundarna och ordförande för Glocalnet AB och var under lång tid verksam inom TeliaCompany AB, bl.a. som SVP och Head för Mobility och Broadband i Sverige.

- Blink Services logik att skapa en marknadsplats för nätägare att utnyttja sina nät till andra och etablera en marknadsplats för applikationer som enkelt kan driftsättas och möjliggöras för många, är en spännande och riktig utveckling för att säkra en snabb utveckling av de smarta IoT tjänsterna, säger Erik Hallberg.

Erik Hallberg ersätter nuvarande styrelseordförande Anders Grynge. Vi tackar Anders för det gångna året och önskar honom fortsatt lycka till.

Medlemsmöte med LoRa Alliance™ i Vancouver
Stämningen på LoRa Alliance möten är alltid positiv. Så även denna gång där den stora nyheten var att Google ansluter till alliansen. Vi ser det som en bekräftelse på att vi är på rätt väg. Medlemsantalet växer stadigt och företagen fortsätter att investera i tekniken. Vill du läsa mer om mötet i Vancouver så finns en sammanfattning här.

LoRaWAN™ börjar närma sig det som både vi och alliansen jobbar för – att det ska bli "de facto" standard globalt. Och i Sverige bidrar vi genom att arrangera en mötesplats för alla aktörer som jobbar med LoRaWAN.

Smart City Connection – en mötesplats för LoRa
WAN
Här är ett eminent tillfälle att inhämta kunskap och inspiration kring hur vi drar nytta av nätet och använder tekniken för att skapa säkra, effektiva och hållbara samhällen. Det blir två fullspäckade dagar med intressanta föredrag om olika tillämpningar och möjlighet att fördjupa sig i marknadens utbud. Flera utställare är på plats för att presentera smarta produkter och tjänster inom bland annat gatubelysning, vattenläckage, bevattning, flödesmätningar och waste management med mera. Om du inte redan är anmäld så maila till johanna@blink.services genast.

Där sätter vi punkt för denna gång och önskar dig en härlig sommar!

Blink Services

• smarta städer