​Beställ klapparna den 23/12 och få leverans samma dag hos NetOnNet – ledig julafton för medarbetarna i Lagershop

Trycket på e-handeln är högt när julhandeln nu går in i slutspurten pandemiåret 2020. I många nätbutiker är leveranstiderna långa, men hemelektronikkedjan NetOnNet ger kunderna i Sveriges storstadsområden möjlighet att klicka hem klapparna så sent som den 23 december, med utlovad leverans samma dag.

Coronaåret 2020 har lärt många nya grupper att handla på nätet och E-barometern för Q3 uppskattar att e-handeln kommer att öka med 33% för helåret 2020. Ökningen märks inte minst när många svenskar nu handlar julklappar på nätet, med långa leveranstider som följd och där möjligheterna till leverans före julafton inte går att ta för givet. Hos NetOnNet kan kunderna i landets storstadsregioner beställa julklapparna ända fram till och med den 23 december, med leverans samma dag.

– Även om många i år har varit ute i god tid med att beställa sina julklappar vet vi att möjligheten att kunna göra sin beställning ända fram till da’n före doppareda’n uppskattas av våra kunder, och vi är mycket glada att tillsammans med våra logistikpartners kunna erbjuda den här fina servicen. Detta är särskilt glädjande under ett år som detta, där många inte vill handla fysiskt, säger Stefan Svensson, logistikchef för NetOnNet.

För de kunder som klickar hem paketen den 23 december finns det flera fraktalternativ att välja mellan; både Instabox paketskåp och klimatkompenserad hemleverans via Best finns bland alternativen. Sista beställningstid varierar utifrån vart man vill ha sin beställning levererad. Stefan Svensson tipsar om att gå in i förväg och kolla upp vad som gäller:

– I kassan kan man enkelt se vilka beställningstider som gäller för just dina produkter och det postnummer där man befinner sig.

De som är ute i sista stund med att handla klapparna kan även handla direkt i någon av NetOnNets Lagershoppar ända fram till kl 19 eller 20 kvällen innan julafton. Själva julafton håller dock NetOnNets svenska Lagershoppar stängt för att ge alla medarbetare möjlighet till vila och julmys med sina allra närmaste.

– Vi kommer även i år att ge våra medarbetare i Lagershop en välförtjänt vila på julafton, säger Peter Andersson, retailchef för NetOnNet, och fortsätter: – Våra medarbetare har gjort ett fantastiskt arbete varje dag under hela det här året, som har varit annorlunda på så många vis. Även om julhelgen blir annorlunda i år handlar julen om gemenskap och vi vill ge alla våra medarbetare i Lagershop möjlighet att få tillbringa julafton med de som står dem allra närmast. På juldagen är vi redo att hälsa våra kunder välkomna igen. Då öppnar vi en timme tidigare än vanligt för att på så sätt bidra till minskad trängsel.

NetOnNet har sedan tidigare vidtagit ett antal åtgärder för att kunna erbjuda kunder och medarbetare så trygga miljöer som möjligt. Bland de åtgärder som gjorts märks bland annat ett maxantal kunder som får vara inne i en Lagershop samtidigt, Lagershopsvärdar, plexiglasskydd vid kassor och informationsdiskar samt skyltning. Inför julhelgen kommer företaget dessutom att lansera ett nytt digitalt kösystem till kundservice och informationsdiskar. Via mobilen ger systemet kunderna koll på när det är just deras tur, och kunderna kan på så vis köa där det inte är trångt, till exempel i den egna bilen.