Volvo In-car Delivery i samarbete med NetOnNet, PostNord och Volvo Car

NetOnNet utökar sitt leveransutbud med bakluckeleveranser

Volvo In-car Delivery är en ny digital tjänst som möjliggör för många Volvoägare* att beställa hemelektronik på NetOnNet och få sina varor levererade direkt till sin Volvo.

NetOnNet har sedan 1999 arbetat med att erbjuda sina kunder stor valfrihet i hur de kan handla sin hemelektronik. Med fokus på att få nöjda och positivt överraskade kunder arbetar NetOnNet outtröttligt med att tillföra nya smarta lösningar som gör det enklare och roligare att handla hemelektronik. Bland annat kan NetOnNet idag hantera expressleverans på hela sortimentet fram till klockan 21:00 på vardagskvällar.

- Leveransen är en väldigt viktig del av köp- och kundupplevelsen för NetOnNets kunder, och för att möta deras krav och ligga i framkant måste vi ständigt se över våra leveransalternativ. Samarbetet med Volvo In-car Delivery och PostNord är ett steg som för oss närmare våra kunder och vår strävan efter att bli kundens självklara val inom hemelektronik, säger Susanne Ehnbåge, ny VD på NetOnNet AB.

Volvo In-car Delivery är mycket enkelt och smidigt att använda vid beställning av produkter hos NetOnNet. Den Volvoägare som vill använda tjänsten väljer leveransalternativet när de slutför köpet på NetOnNets hemsida. Tjänsten bygger på att distributören, PostNord, använder en digital nyckel som kan öppna och stänga bilen vid ett enskilt tillfälle. Volvoägaren får sedan via appen; Volvo On Call, besked när leveransen är gjord.

- Vi inför inte teknik för teknikens skull. Vi vill göra det enkelt för våra kunder. I dag har många av oss ont om tid, och att då enkelt kunna beställa det man vill ha via nätet, och sedan få leverans direkt till bilen sparar värdefull tid, säger Kristian Elvefors, VD på Volvo Car Sverige.

Vid lanseringstillfället 9 juni, kopplar både NetOnNet och sportkedjan Intersport, på Volvo In-car Delivery till sina leveransalternativ för kunder i Göteborg och Stockholm med omnejd. Planen är att successivt växa med fler orter.

- Flexibilitet och valfrihet är det kunderna efterfrågar och vår uppgift är att jobba aktivt för att tillgodose deras behov. Med den nya digitala tjänsten, Volvo In-car Delivery, så inte bara utökar vi valfriheten för våra kunder, vi befäster även att vi är lyhörda för deras behov såväl idag som i framtiden, säger Susanne Ehnbåge.

*Mera fakta: För att använda Volvo In-car Delivery behöver man ett giltigt Volvo On Call-abonnemang och en Volvo, från modellår 2012 eller senare, fabriksutrustad medVolvo On Call. Leveranserna med PostNord blir tillgängliga; 9 juni, men redan idag kan du registrera dig som användare på https://incardelivery.volvocars.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Nora Ay, PR- och Informationschef
E-post: nora.ay@netonnetgroup.com, Telefon: +46 704 500205