Daniel Larsson ny vd för DIBS Payment Services

Daniel Larsson, tidigare vice vd, blir vd för DIBS i Norden. Han tar över efter Eric Wallin som lämnade bolaget vid årsskiftet. DIBS som nyligen uppnådde två miljarder transaktioner är i en viktig fas där bolagen inom Netsgruppen utvecklar gemensamma lösningar för betalningar på nätet.

DIBS, ledande inom betalningar på nätet och en del av Nets, har utsett Daniel Larsson som ny vd för DIBS i Norden. Larsson var tidigare vice vd och tar över efter Eric Wallin som vid årsskiftet lämnade bolaget efter 13 år. Larsson är 35 år gammal och har arbetat fem år på DIBS, de senaste två åren som vice vd. Han sitter också med i ledningsgruppen för Nets affärsområde Merchant Services där han har en viktig roll när bolagen inom Netsgruppen utvecklar gemensamma lösningar för betalningar på nätet.

– Nets investerar mer än någonsin i e-handel och vi vill använda DIBS mycket starka marknadsposition i Sverige för att accelerera utvecklingen. Vi arbetar intensivt inom Netsgruppen för att snabbare och med större kraft komma ut med nya tjänster till kunderna och Daniel har en nyckelroll i det arbetet. Målet är kompletta och heltäckande lösningar så att man endast behöver vända sig till en part för betalningar såväl på nätet som i fysiska butiker, säger Asger Hattel,Group Executive Vice President, Merchant Services på Nets.

– Vi har det senaste året arbetat hårt tillsammans med bolagen inom Netsgruppen för att bygga nästa generations betallösningar. Den första konkreta tjänsten "Kom ihåg mig" lanserades i höstas, och snart släpper vi också en ny helhetslösning som vi arbetat intensivt med och som kommer göra det superenkelt att både ta betalt och betala på nätet, säger Daniel Larsson, ‎vd på DIBS.

Daniel Larsson tillträdde sin nya roll vid årsskiftet. Titeln blir formell i samband med Finansinspektionens godkännande, efter den ledningsprövning som myndigheten kräver, vilket förväntas inom kort.

Daniel Larsson, vd för DIBS
daniel.larsson@dibs.se, 0736-40 42 11