Nets integrerar PayPal som betalsätt för e-handel

Nets integrerar PayPal som betalsätt för e-handel

Nets möjliggör nu PayPal som betalsätt för e-handel. Webbutiker i Sverige, Norge och Danmark kan använda betalsättet som komplement till kort, faktura och lokala betalmetoder. I synnerhet dem med en internationell kundbas kommer dra nytta av det bredare utbudet av betalsätt.

PayPal är ett av världens starkaste varumärken för betalningar på nätet. Betalsättet som har över 370 miljoner aktiva konton världen över är nu tillgängligt för webbutiker i Sverige, Norge och Danmark som säljer till konsumenter i andra länder. Avtalet med PayPal gör det möjligt för Nets att tillhandahålla betalsättet helt integrerat i Nets checkout Easy.

Betalsätten som konsumenterna använder för betalningar på nätet skiljer sig från land till land men de flesta förväntar sig att kunna betala med det sätt man föredrar. Enligt Nets undersökning inom e-handel bland konsumenter är en av de vanligaste orsakerna till att man avbryter ett köp att det föredragna betalsättet inte var tillgängligt.

– Med PayPal som en integrerad del i Nets checkout fortsätter vårt utbud av betalsätt att öka. Detta är särskilt viktigt för svenska webbutiker med en internationell kundbas, och kommer stödja deras fortsatta tillväxt med internationella konsumenter som handlar på deras sajt, säger Patrik Müller, e-handelsexpert på Nets.

pmull@nets.eu, 0709-37 04 20

På Nets ser vi enklare betallösningar som grunden för utveckling och tillväxt – både inom handeln och samhället. Nets-koncernen har över 4 000 medarbetare i ett antal länder i Europa och inkluderar nu DIBS, tyska Concardis och polska Dotpay/eCard. Vi hjälper hundratusentals företag och handlare samt hundratals finansinstitut att göra det enklare för sina kunder, samtidigt som vi levererar oöverträffad säkerhet och stabilitet. Att skapa en enklare morgondag är det som driver oss.