Nettbuss Travel utökar sitt linjenät för att rädda sträckan mellan Växjö och Stockholm

Utökar linjenätet för att rädda sträckan mellan Växjö och Stockholm

Den 23 augusti utökar Nettbuss Travel sitt linjenät för att rädda sträckan mellan Växjö och Stockholm. Sträckan hanteras idag av Svenska Buss och Lingmerths buss vilka har för avsikt att avveckla linjen. Sträckan kommer istället trafikeras av Nettbuss express och gå mellan Växjö och Stockholm via Vetlanda, Eksjö och Tranås.

– Linjen kommer att gå mellan Växjö och Stockholm med ett effektivt byte i Linköping. I Linköping kopplas linjenätet samman med Nettbuss Travels övriga linjenät. Det innebär att det kommer bli möjligt att resa till Jönköping samt till Stockholm, Norrköping och Mjölby från Växjö, säger Elvir Rascic, försäljningschef på Nettbuss Travel.

Sträckan mellan Växjö och Stockholm kommer initialt att trafikeras torsdagar, fredagar, lördagar och söndagar med en tur i vardera riktningen.

– Det skapar trygghet att det är en och samma researrangör från A till B och för de som vill resa billigt är bussen många gånger det bästa alternativet. Studenter är extra priskänsliga och vi hoppas nu kunna erbjuda studerande på Linnéuniversitetet i Växjö ett bra och billigare resealternativ till tåg och bil, säger Elvir Rascic.

Populära destinationer
Växjö–Stockholm
Vetlanda–Stockholm
Eksjö–Stockholm
Tranås–Stockholm

Alla resor finns tillgängliga för bokning på www.nettbuss.se

För mer information, vänligen kontakta; Elvir Rascic, försäljningschefNettbuss Travel
e: elvir.rascic@nettbuss.se

Nettbuss Travel AB är en del av svenska Nettbusskoncernen, som omfattar cirka 630 fordon och cirka 1 600 medarbetare med en omsättning på 1,5 miljarder SEK. Under våra varumärken Nettbuss express och Nettbuss Bus4You erbjuder Nettbuss Travel AB resor till över 35 destinationer inom Sverige, Norge och Danmark med 2740 avgångar per vecka. Den svenska koncernen är en del av Nettbuss A/S, som bedriver verksamhet i Norge och Sverige. Nettbuss Travel AB omsätter cirka 200 miljoner SEK per år.