Navita byter namn till Nevica.

Pressmeddelande den 27 mars 2012

Navita byter namn till Nevica.

Navita Värmepumpar byter från och med idag den 27 mars 2012 namn till Nevica. Orsaken till namnbytet är för att vi förbereder oss för expansion i BENELUX under slutet av 2012.

Förändringarna kommer att innebära:

• Att varumärket Navita övergår till Nevica. Alla produkter kommer att behålla sina modellbeteckningar.
  • En ny logga för Nevica kommer att ersätta den gamla Navita. Den gamla och nya är snarlika, den nya ser ni överst i det här brevet.
  • Ny hemsida lanseras. Navita.se pekas under en övergångsperiod mot nevica.se för att sedan försvinna. Nevica.se är kommunikationsplatsen för Nevica från 27 mars 2012.

- Vår vision är att utmana en traditionell marknad och traditionella aktörer med nytänk inom produktsortiment, service och bemötande. Det är med glädje som vi nu kan erbjuda våra produkter på den snabbt växande BENELUX (Belgien, Nederländerna och Luxemburg) marknaden med ett nytt lager i Belgien. Med ett starkt växande återförsäljarnät av professionella VVS installatörer kan vi nu erbjuda vårt svårslagna totalentreprenadserbjudande även till våra kunder i BENELUX säger Anders Fagerhäll VD på Nevica Värmepumpar.

Förutom varumärkesförändringen har vi också en hel del nyheter i år som vi är stolta och glada över att få återkomma om.

Mer information om Nevica finns på www.nevica.se.

För mer information kontakta:

Anders Fagerhäll

Tel: 08-51 51 27 02

anders.fagerhall@nevica.se

• VVS-, energiteknik

• luft/luft värmepump
  • luft/vatten värmepump
  • poolvärmepump
  • varmvattenberedare
  • värmepumpindustrin
  • värmepumpar
  • energibesparingar
  • energieffektivisering
  • heat pump
  • värmepump

Navita Värmepumpar är en svensk leverantör av energibesparande produkter.
Vi erbjuder smarta, prisvärda och innovativa lösningar som gör energibesparing
möjlig för fler.

Anders Fagerhäll