Navita Värmepumpar flyttar logistiken till Stockholm Nord

Pressmeddelande den 3 augusti

Navita Värmepumpar flyttar logistiken till Stockholm

Navita Värmepumpar meddelar idag att man från idag öppnar nytt lager i Stockholm Nord Logistikcenter som ligger i ett optimalt logistikläge. Nära E4:an och endast 30 km från Stockholm city och 7 km till Arlanda.

– Det här är bra. Vi vill göra saker enkla i vår process och det här är ett stort steg för oss och våra kunder. Logistik är grunden av vår verksamhet. Vi kan med vårt nya lager tidigare än beräknat erbjuda våra återförsäljare möjligheten till samma-dag-leverans genom avhämtning på ett för branschen helt unikt sätt, säger Anders Fagerhäll.

Bland övriga företag på området där Navita har sitt nya lager kan nämnas DHL, Ingram Micro, BASF, Nokian Tyres, Lidl, Bonnier Samdistribution och Dustin.

Mer information om Stockholm Nord finns på http://www.stockholmnord.se . Stockholm Nord är ett samarbete mellan KilenKrysset, Scandinavian Ports & Terminals, Sigtuna Kommun och
Stockholm Airport City.

För mer information kontakta:

Anders Fagerhäll

Kommunikationsansvarig

Tel: 08-51 51 27 02

anders.fagerhall@navita.se

Navita Värmepumpar – En svensk leverantör av energibesparande produkter. Vi erbjuder smarta, prisvärda och innovativa lösningar för användare i Skandinavien. Vi gör energibesparing möjlig för fler. Ser mer på navita.se.

• Fastigheter, fastighetsförvaltning

• värmepump