Ulrika Hultgren – ny kommunikationschef på NE​VS

Den 1 juni får NEVS en ny kommunikationschef, Ulrika Hultgren.

Ulrika är redan bekant för många på NEVS; hon har tidigare arbetat på kommunikationsavdelningen som pressansvarig, men lämnade företaget för ett motsvarande arbete på Specsavers 2017.

Hon har arbetat med intern- och externkommunikation i cirka 20 år och har erfarenhet av att arbeta med kommunikation ur ett nationellt, nordiskt och globalt perspektiv. Hon har arbetat i ett flertal branscher, bland annat inom läkemedel, logistik, industri och retail, på företag som AstraZeneca, SKF, Tamro och Canal Digital. Hon kommer närmast från ett uppdrag för fastighetsbolaget Castellum som press/PR-chef.

"Jag är väldigt glad att få möjlighet att komma tillbaka till NEVS. Sedan jag lämnade företaget har det hänt en hel del. Jag ser verkligen fram emot att få utveckla det interna- och externa kommunikationsarbetet vidare tillsammans med resten av kommunikationsgänget. Ambitionen är att kommunikationen ska stötta verksamheten på bästa sätt. Givetvis ska det även bli kul att få träffa och samarbeta med såväl gamla som nya kollegor".

"Vi hälsar Ulrika välkommen till NEVS. Vi känner henne sedan tidigare och vet att hon har de förutsättningar som krävs för att driva kommunikationsarbetet vidare på NEVS", kommenterar Morgan Fransson, COO, som kommer att bli Ulrikas chef.

NEVS Kommunikationsavdelning