"Nexer Donation for Ukraine" är öronmärkt för humanitärt bistånd i Ukraina

Nexer donerar 91 000 Euro till Ukraina

Vid humanitära kriser är ett snabbt agerande avgörande. Därför startade Nexer en företagsintern donation, "Nexer Donation for Ukraine", den 27 februari. Alla anställda hade fyra dagar på sig att göra ett frivilligt bidrag och i gengäld garanterade Nexer att företaget skulle donera 50 000 Euro. Slutresultatet var fantastiskt, med 41 000 Euro donerat av Nexer-anställda och ytterligare 50 000 Euro från Nexer Group. Det totala beloppet blev alltså 91 000 Euro.

– Efter vårt initiala fokus på att stödja våra vänner och kollegor på Sigma Software i Ukraina ville vi ge ekonomiskt stöd till det ukrainska folket också. Initiativet "Nexer Donation for Ukraine" kom från hjärtat, och gensvaret bland våra anställda har varit överväldigande, säger Lars Kry, VD Nexer Group.

"Nexer Donation for Ukraine" är öronmärkt för Ukraina och kanaliseras genom UNHCR, en global organisation som arbetar för att rädda liv, skydda rättigheter och skapa en bättre framtid för flyktingar. UNHCR har en långvarig närvaro i den ukrainska regionen, inklusive Polen, Ungern, Moldavien, Slovakien och Rumänien.

– Våra medarbetare är fantastiska och jag är otroligt stolt över att vi kan bidra på detta fina sätt. UNHCR-organisationen i Sverige var mycket tacksamma för vår donation och betonade att alla handlingar av medkänsla och generositet gör en enorm skillnad för deras arbete. Behovet i Ukraina är stort och vi uppmanar alla företag att göra liknande insamlingar, avslutar Beatrice Silow Kommunikations- och kulturchef på Nexer Group.

För mer information om UNHCR:

För mer information om Nexer Group:

Kontakt:
Beatrice Silow, kommunikations- och kulturchef, Nexer Group