Nexer är ledande på att skapa kundnöjdhet

Nexer är ledande på att skapa kundnöjdhet

Nexer är ledande på att skapa strategiska, taktiska och operativa värden hos sina kunder, enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2023.

Varje år genomför Radar en större undersökning runt kundupplevda värden och kvalitet. I år deltog över 1 100 svenska verksamheter i att bedöma sina leverantörer i vad som är Sveriges största kvantitativa undersökning hos IT-beslutsfattare runt levererad kundnöjdhet och kundvärde.

– Resultaten i Radar Leverantörskvalitet 2023 visar att proaktivitet i relationen värderas allt högre under en period med ansträngda budgetar och osäker ekonomi för köparsidan, säger Hans Werner, vd Radar.

Detta är andra gången Nexer är bland de fem bästa leverantörerna i undersökningen – 2019 fick företaget erkännandet men då som Sigma IT.

– Jag är otroligt stolt över detta erkännande och det är särskilt glädjande att se att proaktivitet och partnerskap värderas allt högre av kunderna. Vi förstår dagens utmaningar, och vår styrka är att vara nära kunden, möta behovet och erbjuda proaktiva, innovativa lösningar. Att vi har fått utmärkelsen för andra gången stärker vår övertygelse om att starka partnerskap och ett aktivt engagemang är avgörande för att leverera exceptionellt värde, säger Lars Kry, vd för Nexer Group.

Läs mer om Radars leverantörsgranskning

Läs mer om Nexer

Om Radar
Radar är Nordens ledande leverantör av lokala och oberoende datadrivna insikter för IT-branschen. Företaget levererar insikter, rådgivning, strategiutveckling samt olika digitala tjänster och event till över 14 000 medlemmar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Beatrice Silow, kommunikations- och kulturchef, Nexer Group

Hans Werner, vd Radar