Artisten Peg Parnevik kommer till Matfestivalen i Skövde 2023.

Peg Parnevik kommer till Matfestivalen i Skövde

Matfestivalen i Skövde är känd för sin unika kombination av läcker mat, populär musik och härlig stämning. I år intar den svenska sångerskan och låtskrivaren Peg Parnevik stora scenen under fredagskvällen. Med sin unika musikstil och energiska scenpersonlighet har hon blivit en favorit bland svenska musikälskare. Hon slog igenom år 2014 med hitlåten "Ain't No Saint" och har sedan dess fortsatt att släppa framgångsrika singlar och album. Med sin eklektiska musikstil som kombinerar pop, elektronisk musik och singer-songwriter-element, har Peg Parnevik etablerat sig som en av Sveriges mest älskade artister.

"Vi är mycket glada över att kunna presentera Peg Parnevik som fredagens huvudartist för årets Matfestival. Vi är övertygade om att hon kommer att bjuda på en spektakulär konsertupplevelse för besökarna. Efter Peg kliver coverbandet Remind upp på scenen som tar oss tillbaka till 1980-talet", säger Katarina Blad, projektledare på Next Skövde och ansvarig för scenprogrammet på Matfestivalen.

Utöver Peg Parnevik kommer festivalen under fredagen att erbjuda en bred line-up av artister. Alvina och Kimi, Marcus Wilson, Water and wine och Kollektivet kommer från stora scenen att bidra till den musikaliska mångfalden på festivalen. På Skafferiets scen på Hertig Johans torg kan besökarna också njuta av musik av Lasse Lee och 2GOOD COVERBAND.

"Next Skövde och Kultur i Skövde har tillsammans tagit fram ett scenprogram där vi strävar efter att tilltala en bred publik och erbjuda en mångsidig musikupplevelse för alla besökare. I samarbete med Studiefrämjandet kan vi även lyfta fram lokala talanger på festivalen", avslutar projektledaren Katarina Blad.

Matfestivalen är Skövdes största återkommande evenemang och har arrangerats årligen sedan 1989 med undantag för pandemiåren. Matfestivalen arrangeras av Next Skövde i samarbete med stadens krögare, kultur i Skövde och sponsorer. För 2023 års upplaga är IT-företaget Farsight huvudsponsor.