Starkt tredje kvartal för Nextory - ökade betalande användare med 68 procent

Starkt tredje kvartal för Nextory - ökade betalande användare med 68 procent

Boktjänsten Nextory redovisar en ökning i antal betalande användare med 68 procent under årets tredje kvartal jämfört med samma period förra året. Nextory fortsätter därmed sin starka tillväxtresa och slår rekord i såväl antal nya användare som kundlojalitet.

Tidigare i år förvärvade Nextory Spaniens största, lokala boktjänst, som på bara några månader flyttades över till Nextorys tekniska plattform. I början av augusti lanserade Nextory med stor framgång i Spanien. Därmed finns Nextory-appen nu tillgänglig på nio marknader runt om i Europa och expansion på fler marknader väntar under det kommande året.

– Under årets tredje kvartal har vi slagit nytt rekord i antal nya användare under ett och samma kvartal. Vi ser också en högre kundlojalitet än någonsin tidigare. Det beror på att vi har lyckats behålla momentum på befintliga marknader samtidigt som tillväxten har tagit ordentlig fart på våra nytillkomna marknader Norge och Spanien. Årets sista kvartal kommer bli en spännande fas för oss då vi kommer satsa på vidare utlandsexpansion och även testa en rad spännande marknadsföringsaktiviteter på våra olika marknader, säger Shadi Bitar, vd och grundare på Nextory.

Summering av Q3:

• Betalande användare ökade med 68 procent under Q3 2021.
  • Bolagets bästa 3 månader någonsin sett till tillväxt och antal nya användare.
  • Lansering i Spanien som varit en av de mest framgångsrika hittills för Nextory.

Nextory är en streamingtjänst med ljud- och e-böcker som grundades 2015 av entreprenörerna Shadi Bitar och Ninos Malki. Visionen är att öka läsandet för att berika människors liv med fantastiska historier och appen finns nu tillgänglig på flera flera marknader runt om i Europa. Läs mer på www.nextory.se.