Nextorys betalande användare ökade med 60 procent under andra kvartalet

Nextorys betalande användare ökade med 60 procent under andra kvartalet

Boktjänsten Nextory fortsätter att växa i rask takt. Bolaget redovisar nu en ökning av antalet betalande användare med 60 procent under årets andra kvartal jämfört med samma period förra året.

I början av maj lanserade Nextory med stor framgång i Norge, där samtliga målsättningar har överträffats under de första två månaderna vilket gör den norska lanseringen till bolagets mest framgångsrika hittills. Nextory-appen finns nu tillgänglig på åtta marknader runt om i Europa och snart kommer appen även att lansera i Spanien, där bolaget nyligen förvärvade Spaniens största, lokala streamingtjänst Nubico.

– Nu lämnar vi ytterligare ett starkt kvartal bakom oss. Aldrig tidigare har vi haft ett sådant stort inflöde av nya användare under första halvåret som i år. Det känns fantastiskt och nu ser vi fram emot sommaren som brukar vara den starkaste för oss både sett till nya användare och engagemang i appen, säger Shadi Bitar, vd och grundare på Nextory.

Summering av Q2:
- Betalande användare ökade med 60 procent under Q2 2021.
- Bolagets bästa 6 månader någonsin sett till antal nya användare.
- Lansering i Norge som varit den mest framgångsrika i bolagets historia.
- Förvärv av Spaniens största, lokala streamingtjänst Nubico.

Nextory är en digital boktjänst med hundratusentals ljud- och e-böcker som grundades 2015 av Shadi Bitar och Ninos Malki. Visionen är att öka läsandet för att berika människors liv med bra historier. Appen finns tillgänglig på flera europeiska marknader och Nextory är nu den andra största boktjänsten på svenska marknaden. Testa fritt i 14 dagar på www.nextory.se.