Ny utmärkelse för grön arbetsplats

Företag som satsar på ett miljö- och hållbarhetsengagemang kan delta i tävlingen om Green Tenant Award – det gäller både i stort och smått. Tisdagen den 13 november 2012 koras vinnaren i Stockholm av Ulla Hamilton, företagarborgarråd. Priset syftar till att driva utvecklingen mot en minskad miljöbelastning och miljövänligare arbetsplatser. Sista anmälningsdag är fredag den 26 oktober 2012.

– För oss är engagerade kontorshyresgäster avgörande för ett framgångsrikt miljöarbete. Genom att fokusera på hyresgästens eget arbete, hoppas vi få ännu fler att prioritera hållbara och nytänkande lösningar, säger Magnus Meyer, VD, Tengbom.

En sakkunnig jury bedömer de deltagande företagens miljö- och hållbarhetsarbete.

För mer information kontakta projektledare:
Helen Nilsson, Nextport, tel. 076-947 42 59
Ann-Sofie Magnusson, Tengbom, tel. 08-410 354 58
eller se www.greentenantaward.se.

Green Tenant Award instiftades 2011 på initiativ av Nextport och Tengbom, för att inspirera kontorshyresgäster att öka sitt fokus på miljö- och energipåverkan och därmed vara med att driva utvecklingen mot en minskad miljöbelastning och för miljövänligare arbetsplatser.

Nextport arbetar med rådgivning och projektledning i samband med lokalförändringar. Vår affärsidé är att med arbetsplatsen som utgångspunkt öka lönsamheten för våra kunder. Läs mer på www.nextport.se

Tengbom är ett av Nordens ledande arkitektföretag som står för en framåtblickande och levande arkitektur med hus och miljöer som människor vill besöka, bo och arbeta i. Läs mer på www.tengbom.se

• Hållbarhetsfrågor/CSR

Nextport arbetar med rådgivning och projektledning i samband med lokalförändringar. Vår affärsidé är att med arbetsplatsen som utgångspunkt öka lönsamheten för våra kunder. Bland våra kunder kan nämnas Vattenfall, Electrolux, Swedbank, ÅF, Oriflame, Bisnode, Corp Nordic, Direkt Media, Försäkringsgirot, Fujitsu, PwC, Calyon Bank, Servisen.