Byggstart för 1500 klimatkloka kvadratmeter kontor. Signerat Pontus Lomar.

Byggstart för 1500 klimatkloka kvadratmeter kontor. Signerat Pontus Lomar.

Sedan starten 1994 har Lomar Arkitekter varit ett av Sveriges mest framgångsrika arkitektkontor. Pontus och hans medarbetare har ritat det mesta för kunder i Europa och USA men allra helst skapar de framtidens kontorsmiljöer för uppdragsgivare som önskar något eget och annorlunda.

-När vi började planeringen av den första fristående nybyggnationen intill Origohuset ville vi markera vårt miljöengagemang ytterligare. Lomar Arkitekter delar det engagemanget och kunde presentera en idé för 1500 ovanligt klimatkloka kvadratmeter. Vårt samarbete har lett till en byggnad som beräknas ha minst 25% lägre energiförbrukning än gällande norm säger Joakim Garfvé på Next Step. -Miljöfördelarna var naturligtvis en mycket viktig faktor för valet av arkitektkontor. Men också en både sparsmakad och spännande form som vi vet intresserar våra målgrupper. Vi har många kreativa företag, till exempel inom mode och media, som hyresgäster och fler sådana aktörer är intresserade att flytta in i området och det nya huset säger Jacob Torell på Next Step. - En extra krydda är att se hur en Stockholmsbyrå arbetar med oss som Göteborgskund. Det fungerar utmärkt och deras utifrånperspektiv stärker oss ytterligare i vår övertygelse om områdets strategiska fördelar avslutar Joakim och Jacob.

Next Step Group är ett fastighetsbolag i Göteborg inriktat på projektutveckling och förvaltning av kommersiella- och bostadsfastigheter. Vi är en kunskapspartner som låter drivkraft, engagemang och kompetens samverka för att nå bästa resultat. Next Step Group drivs av Jacob Torell och Joakim Garfvé