Carolen Ytander ny CMO för neXus

neXus stärker sin företagsledning ytterligare och rekryterar Carolen Ytander som ansvarig för marknad, kommunikation och strategisk HR. Carolen kommer närmast från Vattenfall där hon haft flera olika chefsroller, däribland som nordisk marknadschef.

Carolen Ytander har 2O års erfarenhet från ledande positioner inom marknad och kommunikation i såväl medelstora bolag, som i stora internationella koncerner inom finans, media, IT, telekom och energi. Rollerna har inneburit ansvar för marknader i Norden, Europa och USA.

”neXus skall ha ett starkt marknads- och kundfokus och Carolen är perfekt för den här rollen”, säger neXus VD Lars Pettersson. ”Hon har förmågan att analysera och agera på kundinsikter och skapa en affärsorienterad marknadsorganisation där samarbete, struktur och fokus möjliggör expansion”.

”neXus är ett framtidsföretag inom IT-säkerhet och jag ser mycket fram emot att stärka bolagets position på prioriterade marknader, säger Carolen Ytander. Mitt främsta bidrag är min förmåga att ta med bolag på hela resan från strategi till implementering. Jag brinner för affären och att vara både strateg och utförare. På neXus ser jag mig själv som en katalysator för att uppnå hävstångseffekt genom stor entusiasm, uthållighet och affärsorientering.”

Carolen tillträder tjänsten den 1 januari 2016.

Lars Pettersson
CEO neXus
lars.pettersson@nexusgroup.com

• rekrytering
  • carolen ytander
  • cmo

neXus är en ledande och snabbt växande internationell leverantör av säkerhetslösningar inom IT-branschen. Vår viktigaste kunskap och kompetens finns inom Identity and Access Management (IAM). Vi erbjuder lösningar, produkter och tjänster för att säkra identiteten för personer, objekt och transaktioner både i den fysiska och den digitala världen. I dag har neXus 19 kontor i Norden, Europa, Indien och USA.

Lars Pettersson

CEO +46 8 685 45 60