Niam säljer kontor till Reitangruppen

Niam har ingått ett bindande avtal om att sälja kontorsfastigheten Pirsenteret till E.C. Dahls Eiendom AS, ett dotterföretag till Reitan Eiendom AS. Pirsenteret ligger i centrala Trondheim och omfattar totalt ca 63 500 kvm. Tillträde planeras ske under första kvartalet 2012.

Johan Bergman, CEO, Niam

Kjell Sagstad, Senior Director, Niam
+47 92 21 30 20, kjell.sagstad@niam.no

Niam är ett av norra Europas ledande private-equity företag inom fastigheter och erbjuder finansiella investerare möjlighet att investera på dem Nordiska marknaden genom sina fonder. Sedan företaget grundades 1998 har Niam, genom egna fonder eller på uppdrag av finansiella partners, investerat i fastigheter till ett totalt värde överstigande €5 miljarder och genererat en gross leveraged IRR om 31%. Niam har kontor i Stockholm, Helsingfors, Oslo och Köpenhamn, ett investeringsteam med 40 dedikerade anställda och ett erkänt senior management med ett genomsnitt på över 20 års erfarenhet från fastighetsutveckling och direkta fastighetsinvesteringar. För mer information, besök gärna www.niam.se.