Gå direkt till innehåll
Nick's exklusiva "Barbie the Movie" party-pack med den bästsäljande pinnglassen, Strawberry White.

Nick’s x Barbie the Movie

Nick’s kan nu stolt presentera sitt samarbete med Warner och “Barbie the Movie” som har biopremiär den 21:a juli 2023. Regissören Greta Gerwig står för den moderna tolkningen av Barbie och Ken som spelas av Margot Robbie och Ryan Gosling. Som en försmak på att filmen intar bioduken uppdaterar Nick’s designen på sina party-pack med den bästsäljande pinnglassen, Strawberry White. Från och med maj kommer glassförpackningarna att prydas med “Barbie the Movie's" logga.

Nick’s Marketing Director, Johanna Strand: Vi är väldigt glada över att äntligen kunna introducera vårt samarbete tillsammans med Warner och “Barbie the Movie”. Barbie är ett urstarkt varumärke och den nya filmen överensstämmer väl med Nick’s tonalitet och visuella identitet: den är nytänkande, färgsprakande och otroligt kul!

Party-packet består av fyra pinnglassar à 60ml gräddig vaniljglass och jordgubbssås, täckta i vit choklad och frystorkade jordgubbar. Varje glass innehåller 124 kalorier. Likt Nick’s övriga sortiment är de fria från tillsatt socker, gluten och palmolja. Det perfekta tilltugget till minglet eller som dessert efter en härlig middag!

De exklusiva “Barbie the Movie” 4-packen med Strawberry White kommer att säljas i dagligvaruhandeln från maj. Rekommenderat pris är 49 SEK.

Besök www.nicks.se och följ @nicks expansionsresa på Instagram, TikTok och LinkedIn.

Hanna Granebring

Presskontakt Innovation Director Marknadsföring, kommunikation, publika relationer. +46 (0) 733 26 29 70
Stefan Lagerqvist

Presskontakt CEO
Johanna Strand

Presskontakt VP Brand
Frida Jonsson

Presskontakt Brand Manager Marketing

Nick’s - Surprisingly craveable.

Nick’s makes some of the yummiest sweets, ice creams and protein bars hands down, but that’s not all. Our purpose is larger than that. We eliminate the gap between indulgent and healthy, through food innovation, to empower more people to make better food choices.

Nick’s exists for the impulsive, the yay-sayers and the uncommitted. Always know that you have a friend in Nick’s, flake more, play more and stay yummy. So, eat me, lick me, spoon me, but never bore me.

Nick’s - Surprisingly craveable.

Nick's
Landsvägen 37