Gå direkt till innehåll
Nick's nya lansering inom proteinbars - peanut butter, almond caramel, caramel chocolate, triple chocolate, hazelnut chocolate och salty peanut.

Nick's storsatsning på nya mjuka proteinbars

Nick's inviger nya året med ett rejält omtag på sina proteinbars. Två smaker adderas till sortimentet och fyra av de nuvarande smakerna förnyas med förbättrade recept för ännu godare smak och härligare konsistens. Proteinbarsen har ett mjukare proteinlager och klassas som "soft bars", som har en växande efterfrågan på marknaden. De tidigare smakerna har även uppdaterade smaknamn för enklare förståelse på den snabbt växande europeiska marknaden.

Nick’s introducerar två efterlängtade smaker på proteinbars med upp till 30% protein: Peanut butter med lent jordnötssmör och knapriga jordnötter, samt Almond caramel med karamellsås och hackade mandlar. Nick's fans kan glädjas åt att tidigare favoriter genomgått en receptuppdatering och lanseras om med nya namn och i ny fräsch förpackning. Caramel chocolate har smak av salt karamell och karamellsås, Salty peanut har saltade jordnötter och karamellsås. Två av smakerna har en fyllig krämfyllning: Triple chocolate med mjölkchokladkräm och kakaokrisp samt Hazelnut chocolate med krämigt hasselnötssmör och bitar av hasselnötter och sojakrisp. Proteinbarsen är täckta i len mjölkchoklad och är som alla produkter från Nick's fria från tillsatt socker, gluten och palmolja.

"Vi är superglada över att introducera våra nya proteinbars - en explosion av smak utan kompromisser. Vi tror att dessa bars kommer att förändra spelet när det gäller hur en proteinbar ska smaka. Bring on the big Nick's energy!" säger Frida Jonsson, Brand manager på Nick's.

Nick’s satsar stort på marknadsföringen av sina nya proteinbars med målet att ta andra plats i kategorin. När Nick's når första plats är planen att byta från silver förpackning till guld!

Nick's proteinbars, 50 gram, förlanseras på Willys den 1 januari 2023 för att därefter finnas tillgängliga i DVH och onlinehandeln från 15 januari.