Nigabs och HJG's mål för klimatminskning är godkänd av SBTi

Nigabs och HJG's mål för klimatminskning är godkänd av SBTi

Stora nyheter från Nigab

Som en del av Hans Just Group’s engagemang för hållbarhet är vi glada att meddela att våra mål för klimatminskning har officiellt godkänts av Science Based Targets-initiativet. Detta markerar ett stort och avgörande steg i vårt åtagande för miljöförvaltning och överensstämmer med vår vilja för hållbara affärsprinciper.

Vår resa mot hållbarhet är mer än ett företagsmål – det är vårt löfte till planeten och kommande generationer. Därför är vi stolta över att vara en del av en global rörelse som prioriterar miljöns hälsa och hjälper oss att definiera en tydlig väg för att betydligt minska vår koldioxidavtryck samtidigt som våra förändringar bidrar till en grönare, mer hållbar framtid.

Vi tror på öppenhet och ansvar. När vi ger oss på detta avgörande arbete kommer vi att hålla dig uppdaterad om våra framsteg, utmaningar och genombrott. Detta är bara början!

Vi vill tacka vårt team, partners och alla andra intressenter för deras obevekliga stöd och engagemang. Tillsammans sätter vi nya standarder för hållbarhet inom vår bransch.