Tre drinkar att skåla med på alla hjärtans dag

Tre drinkar att skåla med på alla hjärtans dag

Inför alla hjärtans dag bjuder nu Tullamore D.E.W. och Hendrick’s Gin på recept till sina mest förföriska drinkar. En Red Snapper för het romantik, en syrlig Tully XO Daiquiri att sippa på under dejten du aldrig vill ska ta slut och en Unusual Negroni som - trots sin smakprofil - aldrig lämnar en bitter eftersmak.

Vi närmar oss den högtid där både drinkar och sällskap serveras om minst två, alla hjärtans dag. Oavsett om du låter glaset klinga mot din kärestas glas eller firar en fin vänskap hittar du här tre recept på goda drinkar att blanda hemma.

Tre drinkar för alla hjärtans dag

Red Snapper
En drink för romantik med hetta! Man kan kalla Red Snapper för en förklädd Bloody Mary med en välkomnad hemlighet – den är gjord på gin.

– 10 cl Hendrick’s Gin
– 20 cl tomatjuice
– 2 cl färskpressad citron
– 1 cl Worcestersås
– Två nypor salt
– Två nypor svartpeppar
– Sex droppar Tabasco eller Srirachasås
– Sex gurkskivor och två citronzest

Så här gör du:
1. Mät upp alla ingredienser i en shaker med is. Skaka väl.
2. Sila sedan upp i ett highballglas fyllt med ny is.
3. Garnera med tre tunna skivor gurka och en citronzest.

En bild som visar bord, inomhus, av träAutomatiskt genererad beskrivning

Tully XO Daiquiri
En syrlig drink att smutta på under dejten du önskar aldrig skall ta slut. Tully XO Daiquiri går snabbt att blanda och är omtyckt av de allra flesta.

– 12 cl Tullamore D.E.W. XO
– 6 cl färskpressad limejuice
– 6 cl sockerlag
– Två twists limezest

Så här gör du:
1. Mät upp alla ingredienser i en shaker och skaka väl.
2. Sila upp i ett coupeglas.
3. Garnera med en tvist limezest.

En bild som visar bord, vin, flaska, dryckAutomatiskt genererad beskrivning

Unusual Negroni
En förförisk tvist på klassiken Negroni som, trots sina smaker, aldrig kommer att lämna en bitter eftersmak på ett firande. Denna uppdaterade klassiker bygger på Camparis skönhet och de runda smakerna från Hendrick’s Gin.

– 6 cl Hendrick’s Gin
– 6 cl Söt vermouth
– 3 cl Campari
– 3 cl Aperol
– 1 apelsin, delad i skivor för garnering.

Så här gör du:
1. Fyll ett whiskyglas med is.
2. Mät upp och häll i alla ingredienser.
3. Rör om försiktigt med en drinkpinne eller sked, och garnera med en apelsinskiva.

En bild som visar inomhus, matbordAutomatiskt genererad beskrivning

För mer information, vänligen kontakta:
Hermine Bond, Spotlight
Mobil: 070 720 09 71
Mail: hermine.bond@spotlightcom.se

Om Tullamore D.E.W.
Tullamore D.E.W. är Sveriges mest sålda irländska whiskey och den näst största i sin kategori globalt. Tullamore D.E.W. grundades 1893 av Daniel E Williams och är originalwhiskeyn i Irish Coffee. Varumärket tillhör William Grant & Sons, en oberoende familjeägd sprit-tillverkare grundat av William Grant 1886. Idag drivs företaget av femte generationen Grant som tillverkar några av världens ledande spritsorter. Exempelvis Glenfiddich®, The Balvenie® Scotch Grant’s® Hendrick’s® Gin, Sailor Jerry®, Milagro® Tequila och Tullamore D.E.W.®.

Om Hendrick’s Gin

Hendrick’s är en premiumgin som är utmärkt att använda som drinkingrediens tillsammans med en bra tonic. Men den kan också serveras solitärt, gärna med en gurkskiva och rosenblad. Tack vare den unika tillverkningen och smaksättningen är det en gin som inte liknar någon annan gin. Enbär och citrus ger den typiska ginsmaken, men under de översta lagren döljer sig mängder med andra smaker. Gurka är påtagligt, liksom kamomill och doftrika blommor. Läs mer på hendricksgin.com.