Vivrant och Jeremy Olander startar producentläger – bjuder in fans att ta del av den kreativa processen

Jägermeister och Save The Night presenterar Vivrant Winter Camp som bjuder fans på en intim inblick i den kreativa processen hos några av de främsta producenterna inom elektronisk dansmusik – via bland annat livestreamade produktions-sessions, livespelningar och Q&As på Instagram Live. Eventet är producerat av Jeremy Olanders label Vivrant i samarbete med Jägermeister och genomförs på det världskända boutiquehotellet Tree Hotel i Harads, Luleå. Deltagare inkluderar label-chefen Jeremy Olander samt artisterna Marino Canal, MOLØ och Khen samt vokalisten och producenten Rebecca Scheja från duon Rebecca & Fiona.

Vivrant Winter Camp och Jägermeister tar några av våra främsta producenter inom elektronisk musik ut ur karantän och placerar dem i en spektakulär omgivning utan distraktioner.

Stockholm, Sverige, 8 mars 2021
– Den kreativa processen hos de som skapar har genererat nyfikenhet sedan tidernas begynnelse. Vad krävs för att skapa en global klubbhit? Vad händer om du placerar sex kreatörer i ett avlägset trähus i norra Sverige under fyra dagar och nätter utan distraktioner, med ett enda uppdrag – att skapa ett klubbsoundtrack till en post-pandemisk värld? Vivrant Winter Camp hoppas kunna svara på dessa frågor.

– När vi inte längre kan turnera och träffa människor försökte vi hitta på ett koncept som våra artister och fans inte har upplevt tidigare och som samtidigt var genomförbar under rådande omständigheter. Att skapa musik är en process som fans vanligtvis inte får ta del av. Vi vill ändra på det och ta med dem på den kreativa resa som musikproduktion är, som vi sedan släpper via Vivrant. Från studion, eller i detta fall ett hus i ett träd, hela vägen till klubbarna, säger Jeremy Olander, internationell DJ, producent, grundare av Vivrant och initiativtagare till Vivrant Winter Camp.

Vivrant Winter Camp pågår mellan den 10 och 14 mars 2021 och beskrivs bäst som ett socio-kreativt experiment. Det tar några av den elektroniska musikens mest aktade producenter, vokalister och låtskrivare och placerar dem på en avlägsen plats. Alla fans välkomnas att följa med på resan i sociala medier via Q&As på Instagram Live, dagliga livestreamade produktions-sessions och en DJ-stream med alla deltagande artister. Fansen kan följa med på den kreativa resan kring att skapa musik, lära känna artisterna och dela sin feedback i realtid.

– Att samarbeta med Vivrant var givet för oss. Vivrant Winter Camp är det perfekta upplägget för vad vi vill göra med vårt initiativ Save The Night – vilket är att stärka och stödja kreatörer, artister och labels som är livsnerven för den musik- och konstscen som vi känner och älskar, säger Daniel Bengtsdahl, Brand Manager på Jägermeister.

Deltagarna är tillfälligt befriade från tidsbegränsningar, vardagssysslor, ekonomisk stress och andra distraktioner som orsakas av pågående pandemi. Vivrant Winter Camp har som mål att skapa framåtblickande elektronisk musik som överskrider genres och kanaliserar naturen – den mest kraftfulla tillgång vi har på jorden. Artisternas gemensamma kreativa förmåga, med det svenska djur- och växtlivets inspirerande egenskaper, kommer tillsammans att generera morgondagens musik och soundtracket till mänsklighetens återkomst till live-musik.

Vivrant Winter Camp dokumenteras och sänds mellan den 10 och 14 mars via Vivrant och Jägermeisters kanaler på Instagram, Facebook, YouTube och Twitch. Vänligen referera till vivrant.biglink.to/wintercamp i redaktionellt innehåll.

Daniel Bengtsdahl, Brand Manager Jägermeister
E-mail: daniel.b@nigab.se