Jeremy Olander, Jägermeister och DJ MAG bjuder in till livestreamade “Vivrant at the Lockdown”

Jeremy Olander, Jägermeister och DJ MAG bjuder in till “Vivrant at the Lockdown” - Livestream från 108 år gammal tågdepå

Sänds exklusivt på DJ MAGs Facebook, Youtube och Twitch. Det 60 minuter långa DJ-setet kommer att bestå av ny och aldrig tidigare spelad musik som Jeremy Olander producerat under det gångna pandemiåret. Streamen presenteras tillsammans med en skräddarsydd lasershow av framstående konstnären Timothy Wilson.

• Producerat av Jeremy Olanders skivbolag Vivrant, i samarbete med Jägermeister. Livestreamen sänds tillsammans med DJ MAG, från norra Europas största tågdepå utanför Stockholm.

• Jägermeisters #SAVETHENIGHT är ett långsiktigt initiativ som ger tillbaka till de som gör nattlivet möjligt. Det kommer att pågå så länge nattlivet behöver extra stöd, också efter en pandemi.

• Det eklektiska 60 minuter långa DJ-setet kommer uteslutande att innehålla tidigare ospelad musik från Jeremy Olander och hans alias Dhillon och J.Singh.

• Livestreamen kommer att innehålla en ljus och laserinstallation från den svenska konstnären Timothy Wilson, som tidigare jobbat med varumärken och artister som ACNE, Samsung, Silvana Imam, Unge Ferrari och Axel Arigato.

Stockholm, Sverige, april 2021 – När pandemin överrumplande världen i mitten på mars 2020 och satte ett abrupt stopp för all livemusik var Jeremy Olander en av de första artisterna från den elektroniska scenen att hoppa på det som skulle komma att bli en lavin av digitala spelningar. Olander var mitt uppe i att avsluta den sista etappen på sin ”Balance World Tour” när USA utfärdade ett reseförbud. Turnén baserades på Olanders första mixalbum på den erkända australiensiska etiketten.

Oförmögen att kunna ta sig till New York och Boston organiserade han istället en livestream, Vivrant at the Lockdown, på stockholmsklubben Slakthuset. Tillsammans med den hyllade technolegenden Joel Mull, Studio Barnhus-bekantingen Axel Boman och nya supertalangen MOLØ arrangerades streamen på bara 24 timmars varsel.

- Jag inledde pandemin med en väldigt spontan livestream tillsammans med Joel (Mull), Axel (Boman) och MOLØ i mars 2020. Vi hade alla inplanerade gig helgen då utbrottet slog till och när vi inte kunde lämna landet kände vi dåligt samvete för alla de som hade köpt biljetter, så vi bestämde oss där och då för att försöka ta festen till dem istället, berättar Jeremy Olander, DJ, producent och grundare av skivbolaget Vivrant.

Förutom att ha tillbringat större delen av sin vakna tid i studion, har Jeremy de senaste 13 månaderna remixats av Locked Groove och Hunter/Game, släppt den tre-spåriga original-EP:n ”Rubicks”, introducerat nya VA-serien ”Commune” och organiserat producent-lägret Vivrant Winter Camp på det världskända hotellet Treehotel, tillsammans med bolagskollegorna Marino Canal, Viggo Dyst, MOLØ, OLING samt Rebecca Scheja (från Rebecca & Fiona). Hans remix på svenske Sailor & Is ”LETTERS” hördes också i HBO-serien Industry.

- Jag har varit riktigt produktiv i studion det senaste året och nu när vi äntligen ser ljuset i tunneln så kändes det inte mer än rätt att avsluta pandemiåret på samma sätt som jag startade det; med en stream. Skillnaden är att den här gången blir mycket större. Vi har jobbat med detta under en lång tid och vi har hittat en helt fantastisk inspelningsplats. Mitt set kommer enbart att bestå av nya låtar och jag har jobbat tillsammans med laserkonstnären Timothy Wilson för att ge platsen och musiken liv, försätter Jeremy Olander.

Vivrant at the Lockdown och livesändningen med DJ Mag produceras av Vivrant i samarbete med Jägermeister och initiativet Save the Night.

- Jägermeisters #SAVETHENIGHT är ett långsiktigt initiativ. Jägermeister är och har alltid varit djupt rotade i nattlivet. Att göra det möjligt för människor att njuta av de bästa nätterna i deras liv – nu och i framtiden – är kärnan i vårt varumärke, säger Daniel Bengtsdahl, Brand Manager, Jägermeister.

Vivrant at the Lockdown | Trainyard sänds den 29 april på DJ MAGs Facebook, Twitch och YouTube. Använd länken https://streamlink.to/vatld-depot i allt redaktionellt material.

Daniel Bengtsdahl, Brand Manager Jägermeister
E-mail: daniel.b@nigab.se
Hemsida: jagermeister.com
Hemsida: nigab.se

Alex Drewniak, Artist & Label Management – BC DGTL
E-mail: alex@bc-dgtl.com

Om Vivrant

Vivrant är en elektronisk dans-label och event-serie baserade i Stockholm grundad av Jeremy Olander och Alexander Drewniak. Sedan starten 2015 har Vivrant vuxit till att bli ett av de mest spännande etiketterna för artister i gränslandet mellan atmosfärisk, djup techno och melodisk house. Vivrant har släppt 11 stycken förstaplatssläpp på Beatport från Jeremy Olander, Tim Engelhardt, Ejeca Finnebassen, Marino Canal, Henry Saiz, MOLØ, Khen, Hunter/Game med flera. Sedan starten har Vivrant genererat mer än 15+ miljoner streams, sålt 12 000+ eventbiljetter och omskrivits i DJ MAG, Mixmag, Billboard, BBC Radio 1 och i Sveriges Radio.

Om Jägermeister
Örtlikören Jägermeister finns i över 145 länder men dess verkliga rötter finns i Wolfenbüttel i Tyskland. Endast här tillverkas Jägermeister och distribueras sedan över hela världen av Mast-Jägermeister SE. Världens ledande växtbaserade likör har tillverkats i över 80 år baserat på en hemlig blandning av 56 örter, blommor, rötter och frukter. År 2019, med 109,7 miljoner 0,7-litersflaskor sålda, förstärkte varumärket med hjorten sin nionde plats på "Impact Top 100"-listan, vilket gör Jägermeister till den mest sålda premiumlikören i världen. Läs mer på jagermeister.com.

Om Jeremy Olander
Efter att ha varit den första artisten någonsin att signa ett multi-release-avtal med Eric Prydz Pryda Friends, har den svenska DJ:n, producenten och label-grundaren blivit en av de främsta akterna inom melodisk house och techno. Tillsammans med Prydz har Olander släppt flera olika original och remixar, spelat in en BBC Essential Mix och uppträtt på ikoniska arenor som Madison Square garden i New York City och Brixton Academy i London. Sedan 2014, när han gick vidare för att starta sin egen label Vivrant, har han släppt sin musik på några av världens mest respekterade etiketter så som John Digweeds Bedrock, Sashas Last Night On Earth, Adam Beyers Drumcode, Above & Beyonds Anjunadeep och M.AN.D.Y.s Get Physical. Hans musik har blivit ett fast inslag på Spotifys spellistor och har omskrivits av BBC Radio 1, Mixmag, DJ MAG och svenska P3. Senast remixade han Tove Lo på Universal och släppte ett mixalbum på den legendariska australiensiska etiketten Balance tillsammans med alumner som Kölsch, Hernan Cattaneo och Patrice Baumel.

Om Save The Night

#SAVETHENIGHT är ett långsiktigt och hållbart initiativ. Jägermeister är och har alltid varit djupt rotade i nattlivet. Att göra det möjligt för människor att njuta av de bästa nätterna i deras liv – nu och i framtiden – är kärnan i vårt varumärke. Därför ligger det nära våra hjärtan att ge tillbaka till de människor som gör nattlivet möjligt. Att stötta våra långtgående relationer är en tradition i vårt företag. #SAVETHENIGHT kommer att pågå så länge nattlivet behöver extra stöd, de som lever i nattlivet och dess entusiaster älskar att engagera sig, också efter en pandemi.