DinSko öppnar nytt flaggskepp i Gallerian

Den 29 november slår NilsonGroups butikskoncept DinSko upp portarna till sin nya flaggskeppsbutik i Gallerian i centrala Stockholm. På 360 kvadratmeter är det DinSkos största butik och förväntningarna är höga på det nya konceptet och det attraktiva läget.

- Det känns så roligt och spännande att äntligen få öppna vår nya brandstore i Gallerian. Det är en attraktiv plats att besöka, både för turister och för de som bor i Stockholm. Vi hoppas och tror att det ska bli ännu mer inspirerande att shoppa i den nya miljön, säger Claes Meldgaard, VD på NilsonGroup.

Tidigare i höst lanserade DinSko en ny kommunikationsplattform för att höja sin modegrad och relevans, både digitalt och i butik. I Gallerian kan det avspeglas i butikens inredning, som har specialdesignats för att ge en varm och välkomnande känsla hos kunden.

- Vi har skapat nya omgivningar och lounge-ytor i jordnära kulörer för våra kunder att trivas och inspireras i. Med ”less is more” i åtanke har vi sänkt exponeringen på väggarna och använt oss av textilier, gröna växter och andra naturmaterial för att få en skön och avskalad miljö, säger Susanne Gamvik, försäljningschef på NilsonGroup och konceptansvarig på DinSko.

I kontrast till den naturnära inredningen kommer det att finnas fler digitala skärmar i flaggskeppet - för att visa upp aktuella kampanjer och för personalen att hjälpa kunden avsluta sina köp direkt på golvet.

-Vi testar just nu en ny app som innebär att de kunder som har Klarna eller Swish kan betala för sina produkter tillsammans med personal på golvet. Appen gör också att vi kan erbjuda skor från hela vårt sortiment – från andra butiker inom NilsonGroups koncern och från vår e-handel, tillägger Susanne.

Butiken i Gallerian invigs med ett exklusivt VIP-event kvällen innan den öppnas för allmänheten, där särskilt inbjudna blir först ut att få se och shoppa säsongens festkollektion. Under premiärhelgen firar DinSko öppningen med 20 procent på hela sortimentet och 50 procent på utvalda skor.

Eventuella frågor besvaras av:

Gustav Löfving
Marknadschef, NilsonGroup
gustav.löfving@nilsongroup.com

• Livsstil

• butik
  • dinsko
  • mode
  • gallerian
  • stockholm
  • flaggskepp
  • brandstore
  • grand opening

NilsonGroup är Skandinaviens ledande skokoncern. Våra butikskoncept; DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Jerns, Radical Sports och franchisebaserade Ecco Stores samlas under ett gemensamt tak: FEETFIRST. I våra butiker och online kan vi erbjuda något som passar för alla. Ett oslagbart utbud i kombination med starka varumärken.