Nilson Group uppmanar fler att röra på sig i kampen mot cancer

För tredje året i rad är Nilson Group en stolt samarbetspartner till Rosa Bandet och kommer under oktober månad att sälja utvalda skor och specialdesignade stumpor och skohorn till förmån för Cancerfonden. Utöver det vill skokoncernen med sin kampanj Steg för steg inspirera till en aktiv och hälsosam livsstil.

- Det känns självklart för oss att engagera oss i Rosa Bandet, både genom att bidra med pengar till Cancerforskning och att uppmana människor att röra på sig i förebyggande syfte, säger Claes Meldgaard, VD på Nilson Group.

I årets sortiment ingår utvalda skor från butikerna Din Sko, ECCO och Skopunkten, samt specialdesignade skohorn och strumpor för både stora och små. 10 procent av intäkterna på skorna går direkt till Cancerfonden och 10 kronor av priset på strumpor och skohorn.

- Skorna är noga utvalda för att de ska matcha vårt fokus – rörelse. De är fina och funktionella skor som kan ta dig ut på promenader långt efter kampanjens slut. De i kombination med våra rosa strumpor har du allt du behöver för att komma ut och gå, säger Claes Meldgaard.

I Sverige får en av tre någon gång i livet cancer. Studier visar att om du rör på dig minst 30 minuter om dagen minskar risken att drabbas. Därför vill Nilson Group med årets kampanj uppmana likväl medarbetare som kunder till en mer aktiv livsstil.

- Internt kommer vi på Nilson Group att dela in oss i lag och tävla om vilka som rört på sig mest under oktober. Vi uppmanar alla att ge sig ut på raska lunchpromenader tillsammans och hoppas kunna engagera våra kunder att göra detsamma. Tillsammans kan vi göra skillnad, säger Meldgaard.

Eventuella frågor besvaras av:

Gustav Löfving, Marknadschef, Nilson Group
gustav.lofving@nilsongroup.com

• Livsstil

Nilson Group är Skandinaviens ledande skokoncern. Våra butikskoncept; DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Jerns, Radical Sports samt franchisebaserade Ecco Stores samlas under ett gemensamt tak: FEETFIRST. I våra butiker och online kan vi erbjuda något som passar för alla. Ett oslagbart utbud i kombination med starka varumärken.