Skopunkten öppnar i Skellefteå

Nu öppnar Skopunkten sin första butik i Skellefteå. Butiken kommer att ligga i Solbackens Handelsområde som ligger ca 3 kilometer norr om staden. Solbackens Handelsområde har fått stor uppmärksamhet för sin speciella arkitektur, det är Europas enda handelsområde helt byggt i trä.

– Vi är mycket nöjda med att etablera Skopunkten i Skellefteå och vi tror att de som rör sig på handelsplatsen tilltalas av vårt erbjudande, säger Tina Strand, Affärsområdeschef Skopunkten.

Skopunkten finns hela familjens basbehov av skor på ett ställe. Priserna är låga och kunderna köper ofta mer än ett par. Det är enkelt att handla på Skopunkten. Helpar i butik, gott om plats, tydlig kommunikation, snabbt att betala. Modernt, men framför allt funktionellt, för både kunder och personal.

– Nu börjar butikerna få in vårens nyheter och det känns jätteroligt att öppna den nya butiken fylld med skor i härliga färger, säger Susanne Gamvik, Regionchef Skopunkten.

Öppningsdagen kommer att firas med flera attraktiva premiärerbjudanden. Dessutom har Skopunkten alltid ett erbjudande som gäller alla skor hela året:

”Välj 2 få billigaste paret för halva priset”
Eller
”Välj 3 och få billigaste paret på köpet”

Den nya butiken är 460 kvadratmeter och öppnar torsdagen 15/3.

Susanne Gamvik, Regionchef Skopunkten
Mail: susanne.gamvik@nilsongroup.com

Lisa Ander, Informations- & PR-ansvarig NilsonGroup
Mail: lisa.ander@nilsongroup.com

• skellefteå
  • skor
  • solbackens handelsområde
  • skopunkten

NilsonGroup med affärsområdena DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Jerns och Radical Sports är skobranschens ledande detaljistföretag i Sverige. Skobutikerna finns förutom i Sverige även i Norge, Danmark och Finland. Koncernens huvudkontor, med gemensam administration för de olika koncepten, ligger i Varberg. Kontor för inköpsverksamhet och produktutveckling i Fjärran Östern finns i Kina och Vietnam.