Vi gör det igen – NCLF 2019

För bara ett par veckor sedan vann vi, tillsammans med vår kund, Gyllene Hjulet Årets Event B2B med bidraget Nordic Contact Lens Forum 2018 och inte långt därefter var det dags att genomföra årets uppföljare. Förväntningarna var höga efter ett mycket lyckat föregående år, så hur skulle vi höja ribban ännu mer? Det var utmaningen i år.

För ett par år sedan inledde vi samarbetet med vår fantastiska kund Coopervision, som i en svårflörtad optikerbransch hade som mål att bli marknadsledande i Norden bland etablerade konkurrenter. För att nå det skapade vi det oberoende branschforumet Nordic Contant Lens Forum, NCLF, där de på ett trovärdigt sätt kunde bygga relationer till optiker genom utbildning och inspiration. Resultatet blev över all förväntan – Coopervision lyckades inte bara höja stoltheten i branschen utan är idag, bara ett år senare, marknadsledande i Norden. Och med det kommer också nya förväntningar och utmaningar.

När vi genomförde NCLF för första gången lanserade vi också ett helt nytt varumärke. Ett varumärke som då fylldes med verkliga associationer och förväntningar. När vi då ett år senare ska genomföra samma branschforum igen ställer det höga krav på oss som byrå, att alltid säkerställa att varumärket fortsätter leva upp till de associationer och förväntningar som skapades och finns, samtidigt som upplevelsen ska kännas ny och fräsch.

Så, hur lyckades vi höja ribban i år?

Se vår casefilm här