Nine Yards tar Guldnyckeln till nya höjder - utlovar upplevelser utöver det vanliga

Årets Guldnyckelbyrå, Nine Yards, utsågs häromveckan dessutom till Årets Byrå i kategorin event marketing. Nine Yards har för andra året i rad uppdraget att göra Guldnyckeln, Sveriges största tävling i direktmarknadsföring. Guldnyckeln firar i år 30-årsjubileum och jubileet avspeglar sig i flera nyheter för arrangemanget.

– Uppdraget är extra roligt och utmanande, dels för att genomförandet blev så uppskattat förra året, dels för att det är ett jubileum. Förväntningarna blir lite extra höga då, och nu vill vi toppa fjorårets leverans, säger Christian Hagegård, huvudansvarig för uppdraget på Nine Yards.

– Guldnyckeln är ett viktigt arrangemang, både som tävling och kunskapsdag, för alla som jobbar med direkt kommunikation. Eventet attraherar byråer, leverantörer och marknadschefer från en lång rad branscher. Marknadskommunikationen blir alltmer direkt och därför är det betydelsefullt att ligga i framkant, säger Eva-Lotta Laurin, vd på SWEDMA, intresseorganisationen som arrangerar Guldnyckeln.

Årets upplaga av Guldnyckeln präglas av flera nyheter. Parallellt med seminariedagens föreläsningar, eller rättare sagt i dess pauser, kommer till exempel välkände Alex Schulman att leda en talkshow där man analyserar och diskuterar det som just dragits på  stora scenen. Deltagarna ska inte bli förvånade om det dras en eller annan provocerande slutsats.

Till den efterföljande galakvällens underhållning bjuds bland annat på en unik artistgrupp som flugits in från Berlin, Salon K Berlin. Gruppen består av dansare av världsklass och blandar klassisk dans med burlesk cabaret.

– Det här är en mycket unik upplevelse, allt annat än mainstream. Med Salon K Berlin kan vi lova underhållning i en klass utöver det vanliga. Jag blir nästan besviken om inte någon sätter i halsen, säger Christian Hagegård från Nine Yards.

I övrigt bjuder kvällen på Melodifestivalvinnaren Loreen samt värdparet Soran Ismail och Carin da Silva.

– I år lär inte ens galakvällens DJs passera obemärkta förbi. De är nog inte helt obekanta, avslutar Christian Hagegård med ett litet leende.

Bildtext: Årets Guldnyckeln kommer att bjuda på upplevelser utöver det vanliga. För underhållnigen står bland annat Salon K Berlin med dansare i världsklass.

Guldnyckeln 2012 äger rum den 22 mars på Globen Annexet i Stockholm.

Bildtext: Christian Hagegård från Nine Yards och Eva-Lotta Laurin VD på Swedma vill ta 30-årsjubilerande Guldnyckeln till nya höjder.

Mer om Salon K Berlin finns på www.salonkberlin.com.

Mer iom Guldnyckeln finns på www.guldnyckeln.se.

För mer information, kontakta:

Christian Hagegård, Nine Yards, christian.hagegard@nineyards.se. Tel: 0709 16 73 05.

Eva-Lotta Laurin, vd SWEDMA, eva-lotta.laurin@swedma.se. Tel: 08 53 48 02 60.

• direktmarknadsföring
  • underhållning