NJIE trampar för livet under Spin of Hope

NJIE trampar för livet under Spin of Hope

NJIE engagerar sig i kampen mot barncancer genom att delta i Spin of Hope, Nordens största spinningevent som syftar till att bekämpa barncancer. Eventet äger rum den 23 mars och samlar tusentals deltagare över hela landet för att stödja Barncancerfondens viktiga arbete med forskning och stöd till drabbade familjer.

Spin of Hope är ett årligt evenemang som sedan starten 2009 har samlat in över 50 miljoner kronor till Barncancerfonden. Med upp till 1 500 arrangörer och över 170 000 deltagare har evenemanget blivit en kraftfull plattform för att göra skillnad i kampen mot barncancer.

"Som en del av vår strävan att göra en positiv skillnad i samhället är vi på NJIE glada över att kunna bidra till Spin of Hope," säger Emma Skårlin People & Culture Manager på NJIE. "Vårt deltagande är en liten gest av stöd till de som kämpar mot barncancer och en möjlighet för oss att göra skillnad i denna livsviktiga kamp. Dessutom tycker vi eventet är en jätterolig aktivitet att göra tillsammans som företag då det går helt i linje med vårt hälsofokus"

NJIE kommer att ha tre spinningcyklar på plats under evenemanget och under 12 timmar kommer man att turas om att trampa för att hålla cyklarna i rörelse - "Vi ser fram emot att delta och bidra, det kommer definitivt att bli kul och det känns väldigt positivt att vi som företag engagerar oss för att stödja kampen mot barncancer." säger Assan Njie, VD och grundare av NJIE som är en av dem som trampar under dagen. "Vi vill också passa på att uppmana andra företag inom branschen att delta. Varje tramptag och bidrag, oavsett storlek, spelar en viktig roll och tillsammans kan vi göra skillnad!"

Barncancer är den vanligaste dödsorsaken bland barn, och genom att delta i Spin of Hope ger man som företag en möjlighet att göra en insats för att stödja Barncancerfondens vision: att alla barn som drabbas av cancer ska leva – inte bara överleva.

För mer information om Spin of Hope och hur du kan delta, besök Barncancerfondens hemsida: https://www.barncancerfonden.se/event/spin-of-hope/