Lowcalys vitaminberikade frukostdryck lanseras i två smaker; Sunny Orange och Cloudy Apple

Lowcaly lanserar det första sockerfria valet i juicehyllan.

NJIE, det innovationsdrivna företaget inom functional foods som erbjuder marknadens godaste produkter inom hälsa, tar nu steget in i ytterligare en ny kategori med varumärket Lowcaly. Nyheten är en sockerfri frukostdryck och är den första av sitt slag i juicehyllan.

- Detta tillskott till vårt sortiment markerar inte bara en ny era för företaget, utan också för branschen som helhet säger NJIEs VD och ägare Assan Njie.

God smak. Goda vanor.

För Lowcaly handlar varje produkt om att göra det lättare att välja ett hälsosmartare val. Den sockerfria frukostdrycken är ett bekvämt alternativ för dem som vill njuta av en läcker frukostdryck utan socker.

Lowcalys vitaminberikade frukostdryck lanseras i två goda smaker; Sunny Orange, en explosion av solmogna apelsiner, och Cloudy Apple, en hyllning till det svenska höstäpplet.

- För oss handlar våra produkter inte bara om att vara sockerfria, utan också om att smaka bäst. Vår Sunny Orange är en frisk och fräsch frukostdryck med balanserad sötma och har lika mycket vitamin C som naturligt pressad apelsinjuice. Cloudy Apple smakar så likt en äkta äppeljuice som möjligt men helt utan socker, båda dryckerna ger en bra start på dagen, säger Petra Stevander, produktchef Lowcaly.

Från vitaminberikade drycker till en ny frukostrutin

-Vårt varumärke Lowcaly lanserades våren 2022 med sockerfri och vitaminberikad fruktdryck, och har sedan dess tagits emot väldigt väl på såväl den svenska marknaden som internationellt. Vårt fokus har alltid varit att skapa värde för våra kunder, möta deras behov genom att förenkla deras vardag med goda och hälsosmarta alternativ. Där det senaste tillskottet, frukostdrycken, representerar ytterligare ett steg i riktningen mot att erbjuda nytänkande produkter som stöder en balanserad livsstil fortsätter Petra Stevander.

Lowcalys frukostdryck finns i juicehyllan i dagligvaruhandeln från vecka 7 2024.

Njut av en ny smakupplevelse och låt Lowcaly bli din goda vana, varje dag!

För ytterligare information eller förfrågningar, vänligen kontakta:

Petra Stevander, Product Manager Lowcaly, petra.stevander@njie.com

Anna Tichy, Brand Manager Lowcaly, anna.tichy@njie.com